امام خمینی(ره): جوانان ایران روحیه خودباوری را در خود زنده نگه دارند

امام خمینی (ره) خطاب به جوانان فرمودند: من در اینجا به جوانان عزیز کشورمان، به این ذخیره های عظیم الهی و به این گلهای معطر و نوشکفته جهان اسلام سفارش می کنم که قدر و قیمت لحظات شیرین زندگی خود را بدانید و خودتان را برای یک مبارزه علمی و عملی بزرگ تا رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی آماده کنید.

 

شما خودتان جوانهایی هستید که می توانید همه کارها را انجام بدهید. مخترعان ما می توانند در سطح بالا اختراع بکنند، مبتکران ما می توانند در سطح بالا ابتکار بکنند، به شرط اینکه اعتماد به نفس خودشان داشته باشند.

 

ایشان در ادامه تأکید کردند: در علم و تقوا کوشش کنید که علم به هیچ کس انحصار ندارد . علم مال همه است . تقوا مال همه است .و کوشش برای رسیدن به علم و تقوا وظیفه همه ماست و همه شماست.

 

امام خمینی (ره) با تأکید بر اینکه لزوم فراهم آوری وسایل ارتقای اخلاقی، اعتقادی، علمی و هنری جوانان، فرمودند: من به همه مسئولان و دست اندرکاران سفارش می کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقای اخلاقی، اعتقادی، علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به ارزشها و نوآوری ها همراهی کنید.

 

امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه جوانهای ما گمان نکنند که هر چه هست در غرب است و خودشان چیزی ندارند، فرمودند: تمام حیثیت ملی خودشان را، بعضی از جوانهای ما فدای غرب کردند، و این شکست روحی بود که برای ما از همه شکستهایی که داشتیم بالاتر بود. شما نسل جوان موظف هستید غربزده ها را از خواب بیدار کنید و فجایع حکومتهای ضد انسانی آنها و اعمال آنها را بر ملا نمایید.

 

بر شما جوانان روشنفکر است که از پا ننشینید تا خواب رفته ها را از این خواب مرگبار بر انگیزانید، و با فاش کردن خیانتها و جنایتهای استعمارگران و پیروان بی فرهنگ آنها، غفلت زده ها را آگاه نمایید. شما جوانان که امید و نوید من هستید، کوشش کنید و وحدت کلمه خود را حفظ کنید. این تحولی که در جوانهای ما، در انسانها، آنهایی که متعهد هستند پیدا شده است، اهمیتش بیشتر از آن تحولی است که در مملکت پیدا شده است.