قتل در تهران، به‌خاطر اختلاف ملکی در افغانستان

در تاریخ چهاردهم آبان ماه پارسال فردی با مراجعه به کلانتری خانی‌آباد نو از گم شدن برادرش که کارگری ساختمانی بود، خبر داد. مرد میانسال در شکایتش به ماموران پلیس گفت: تبعه افغانستان هستم و چند سالی است که به همراه برادر کوچکم به نام نور محمد 26 ساله برای کار به ایران آمده‌ایم. برادرم در یک ساختمان نیمه کاره درحوالی خانی‌آباد کار می کرد و از دو روز پیش مفقود شده و خبری از او نداریم.

 

با شکایت مرد میانسال و تشکیل پرونده فقدانی به دستور بازپرس شعبه 4 ناحیه 27 تهران پرونده برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران پلیس آگاهی در تحقیقات اولیه متوجه شدند نورمحمد آخرین بار درحوالی میدان بهشت در محله نازی آباد دیده شده و بعد از آن کسی از او اطلاعی ندارد.

 

کارآگاهان پلیس درادامه، تحقیقات خود را روی افراد مرتبط با پسر جوان متمرکز کردند و سرانجام مشخص شد خانواده نور محمد در افغانستان با خانواده دیگر دارای اختلافات ملکی هستند. همچنین پسر خانواده‌ای که مدعی زمین‌های افغانستان هستند در محدوده میدان بهشت در یک ساختمان نیمه کاره فعالیت می‌کند که با شناسایی هویت پسر 28 ساله به نام احمد، کارآگاهان در ساختمان نیمه کاره حاضر شده اما مشخص شد او از آنجا متواری و به افغانستان فرار کرده است.

 

در حالی که پرونده گم شدن پسر افغان همچنان باز بود،‌ کارآگاهان متوجه شدند احمد بار دیگر به ایران بازگشته و این‌بار با هویت جعلی در شیراز مشغول به کار شده است که سرانجام در تاریخ چهارم فروردین امسال کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی با دریافت نیابت قضایی موفق شدند مرد افغان را در شهرستان شیراز دستگیر و به تهران منتقل کنند.

 

احمد در بازجویی‌های اولیه منکر اطلاع از سرنوشت نور محمد شد اما سرانجام شنبه هفته گذشته پس از روبه رو شدن با شواهد پلیسی، به قتل هموطنش اعتراف کرد و گفت: از چند سال قبل در داخل افغانستان با خانواده نورمحمد اختلافات ملکی داشتیم. روز حادثه او به ساختمان نیمه کاره ای که در آنجا مشغول کار بودم آمد و ما بر سر اختلافات قدیمی درگیر شدیم. من کنترلی روی رفتارم نداشتم و وقتی به خودم آمدم متوجه شدم او را خفه کرده‌ام، پس از قتل نورمحمد، جسدش را در داخل چاه 20 متری ساختمان نیمه کاره انداختم و روی آن را با نخاله‌های ساختمانی پر کردم. بعد از قتل نیز برای اینکه دستگیر نشوم به افغانستان رفتم و اوایل اسفند با هویت جعلی در شیراز مشغول به کار شدم اما در فروردین ماه امسال ماموران به سراغم آمدند و دستگیر شدم.

 

با اظهارات قاتل 28 ساله افغان، کارآگاهان برای پیدا کردن جسد نور محمد در ساختمان مورد نظر حاضر شده و با کمک متهم سرانجام پس از پنج روز جستجو بقایای جسد مقتول را از داخل چاه کشف کردند.

 

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با بیان اینکه پرونده پس از مشخص شدن قتل فرد مفقود شده از شعبه چهارم بازپرسی به شعبه دو بازپرسی ناحیه 27 ارجاع شد، گفت: متهم این پرونده با دستور مقام قضایی در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.