نسخه معاون شهردار برای باز شدن گره های ترافیکی پایتخت

گروه اجتماعی،سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار افکارنیوز در پاسخ به میزان اثرگذاری تجاری سازی بر گره های ترافیکی تهران عنوان کرد: امروزه در سطح دنیا مواردی همانند عرض معبر، کاربری ها و تعداد خودروهای های شخصی و اثرگذاری این موارد در ایجاد گره های ترافیکی به عنوان شاخص های نه چندان مقبول نگریسته می شود.

وی با اشاره به این که باید با افزایش سیستم حمل و نقل عمومی نیاز مردم به استفاده از خودروی شخصی مرتفع شود، عنوان کرد: امروزه در دنیا نیز نگاه مدیران شهری برای کاهش گره های ترافیکی توسعه حمل و نقل عمومی است.لذا توقف تجاری سازی ها گره های ترافیکی تهران را باز نمی کند.

تشکری هاشمی با تاکید بر این که شهر موجودی زنده است و نمی توان مقابل رشد و توسعه آن ایستاد، ادامه داد: آنچه که باید انجام داد که البته در این میان جای دولت بسیار خالی است، توسعه حمل و نقل عمومی است.

معاون شهردار تهران با اشاره به سیاست هایی که منجر به کاهش رغبت مردم به استفاده از خودروی شخصی می شود، اظهار کرد: در کشورهای توسعه یافته و برخی از کشورهای دیگر استفاده از خودروی شخصی بسیار پر هزینه است و افراد هر زمان که تمایل داشته باشند نمی توانند از خودور خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر مردم هر زمان که بخواهند خودروی شخصی خود را از اطراف تهران به پایتخت می آوردند و به عنوان مسافربرشخصی فعالیت می کنند. قطعا در چنین وضعیتی همه از وجود گره های ترافیکی کلافه می شوند.

تشکری هاشمی در پایان  با تاکید بر این که استفاده از تکنولوژی مستلزم رعایت قواعد استفاده از آن است، عنوان کرد: در دنیا شاهد این هستید که با وجود بالا بودن سرانه مالکیت ماشین اما مشکلات ترافیکی که تهران با آن مواجه است را ندارند. لذا باید فرهنگ استفاده از خودرو شخصی در کشور ما نیز نهادینه شود.