قسم روز اول شورا فراموش نشود/ توسعه مترو با پرداخت بدهی 14هزارمیلیاردتومانی دولت به شهرداری

محسن پیرهادی در جلسه امروز شورای شهر پس از تشریح گزارش میزان مطالبات شهرداری تهران از دولت با تاکید بر اینکه خطوط قرمز را این موارد قرار دهیم نه نگاه‌های بخشی، اظهار داشت: فارغ از سلیقه‌های سیاسی باید مشخص کنیم که طلب مدیریت شهری از دولت برای شهر چقدر است. بدهکاری‌هایی که می‌تواند برای هر دولتی باشد.

وی با اشاره به اینکه اعضا باید فارغ از تعصبات سیاسی مصوبات مجلس و سایر نهادها در زمینه بدهکاری‌ها به شهرداری را بررسی کنند، خاطرنشان کرد: بارها به شخصه گفته‌ام که چه دولت فعلی و چه قبلی حق شهر را ادا نکرده است و امروز هم گفته شد که بدهی دولت به شهرداری 14 هزار میلیارد تومان است. بودجه‌ای که می‌توانست به پرداخت شدن منجر به توسعه یک سومی متروی کنونی تهران شود.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه اعضا باید یک سری موارد را خط قرمز شورا در نظر بگیرند و بکوشند تا مطالبات شهر چه از سوی افراد حقیقی و چه حقوقی و حتی مجلس و دولت تخصیص یابد، متذکر شد: اگر در این زمینه نیاز به شفاف سازی است باید شفاف سازی ها به درستی انجام شود.

پیرهادی همچنین پیشنهاد داد که عملکرد سه ساله دولت نهم و دهم و میزانی که تکلیف داشته و عددهای پرداختی با یکدیگر مقایسه و در صحن شورا به سمع و نظر شهروندان برسد و گفت: درست است که این شفاف سازی ها مشکلی را حل نمی‌کند، اما به برخی پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود. حتی در این زمینه نیاز به مصوبه مجلس داریم که همه باید یکپارچه دفاع کنیم تا منافع شهرمان تامین شود.