اگر روی لاله گوشتان مو دارید ،مراقب باشید!

کارشناسان به تازگی دریافتند که یک ارتباط مستقیم بین وجود مو در کانال گوش افراد سالمند و ابتلای آنها به انواع بیماری های قلبی بوِیژه بیماری عروق کرونر وجود دارد.

نتایج این پژوهش در جدیدترین شماره مجله پزشکی انگلستان به چاپ رسیده است و بر اساس آن وجود مو در نرمه و کانال گوش به خاطر ترشح بیش از حد هورمون های آندروژن و تستوسترون در بدن آقایان است که علت اصلی بروز لخته خونی و سکته قلبی به شمار می آید.
 
کارشناسان رابطه بین سکته قلبی و وجود مو در کانال مو را در بیش از 215 فرد مبتلابه بیماری های قلبی در کشور هند بدست آورده اند و اعلام کرده اند اکثر افراد مبتلابه مشکلات قلبی در لاله و کانال گوش خود موی زائد داشته اند.
 
در عین حال دسته ای دیگر از دانشمندان اعتقاد دارند وجود مو در گوش صرفاً علامت پیری و به دلیل افزایش هورمون تستوسترون در بدن است و رابطه مستقیم با بروز سکته قلبی ندارد و یک فرآیند طبیعی در اثر افزایش سن است.
 
سکته و بیماری های قلبی عروقی به دلایل مختلف از جمله تغذیه نامناسب، استعمال دخانیات، عدم تحرک و ورزش کافی، استرس ، بروز بیماری هایی چون آنفولانزا، سوابق ژنتیک، تصادفات، بالا بودن فشار خون و مواردی از این دست روی می دهد اما با این حال وجود مو در کانال گوش هم می تواند یک نشانه هشدار دهنده باشد و باید جدی گرفته شود همینطور ظاهر نازیبای آن می تواند از اعتماد به نفس سالمند در اجتماع بکاهد.