مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با اردال باغچه وان رئیس اتاق صنایع استانبول  و هیات سرمایه گذار کشور ترکیه، گفت: در دیدارهای روسای جمهور دو کشور بر گسترش روابط جدی و استراتژیک تاکید شده است.

وی با بیان اینکه فرصتهای سرمایه گذاری مناسبی در ایران وجود دارد، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از اجرای برجام وارد مرحله جدیدی از حیات سیاسی و اقتصادی خود شده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به تجربیات موفق ترکیه در زمینه صنعت گردشگری، یادآور شد: در راستای چگونگی گسترش همکاری ها و استفاده متقابل از ظرفیتهای دو کشور، توافق هایی با مسئولین گردشگری ترکیه حاصل شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برنامه ریزی گسترده دولت برای استفاده از ظرفیتهای صنعت گردشگری خبر داد و تصریح کرد: بسته های پیشنهادی ما در حوزه گردشگری برای ارائه به گروههای سرمایه گذاری داخلی و خارجی تهیه شده است و در طول 5 ماه گذشته گروههایی از کشورهای مختلف برای حضور در بازار گردشگری ایران و ساخت هتل در نقاط مختلف کشور اعلام آمادگی کرده اند.

سلطانی فر با اشاره به اینکه در سفر وزیر گردشگری ترکیه به ایران، سند توافق ساخت 10 هتل توسط سرمایه گذاران ترکیه در نقاط مختلف ایران به امضا رسید، اضافه کرد: تمامی بسترها و زمینه های لازم برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران فراهم است.

وی تصریح کرد: همکاری و هماهنگی سرمایه گذاران خارجی با گروههای داخلی فعال در حوزه هتل سازی، مسیر را هموارتر می کند و سرعت اجرای پروژه ها را افزایش می دهد.

در ادامه این دیدار اردال باغچه وان رئیس اتاق صنایع استانبول با بیان اینکه ظرفیت پیش بینی شده برای افزایش مبادلات اقتصادی بین دو کشور، 30 میلیارد دلار پیش بینی شده است، تصریح کرد: تصور ما این است که ظرفیت دو کشور برای مبادلات اقتصادی صد میلیارد دلار است.

وی به احداث شهرک صنعتی و اقتصادی اتاق صنایع استانبول با سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در ایران اشاره کرد و افزود: ایران در آینده نزدیک با یک انفجار پذیرش گردشگر مواجه خواهد شد و با توجه به این موضوع سرمایه گذاران کشور ترکیه علاقه مند به حضور در بازار گردشگری ایران و ساخت هتل در این کشور هستند.

رئیس اتاق صنایع ترکیه با اشاره به اینکه شرکت egeyapi یکی از معتبرترین هلدینگ های هتل سازی در کشور ترکیه است، افزود: این هلدینگ آمادگی دارد تا در مراکز تفریحی و گردشگری ایران هتل احداث کند.