در اینجا 7 وضعیت پزشکی دردناک که هشداردهنده هستند و نیاز فوری به فوریت های درمانی را می طلبند، معرفی شده اند:

سردردهای بسیار شدید: همه ما ممکن است سردرد را تجربه کنیم اما سردردهای شدید و ناگهانی می تواند نشان دهنده آنوریسم پاره شده یا سکته مغزی باشند. به گفته کارشناسان کلینیک مایو، اگر شما تجربه یک سردرد شدید و ناگهانی را داشتید به طوری که با استراحت و گرفتن درمان های استاندارد نیز احساس بهبودی نکردید، این به معنای آنوریسم مغزی پاره شده و خونریزی در داخل مغز می تواند باشد. این وضعیت نیاز به اورژانس پزشکی دارد و همراه با عدم قدرت تکلم، ضعف نامفهوم در یک طرف بدن، و علائم کلاسیک سکته مغزی ناشی از انسداد جریان خون است.

میگرن: شاید هیچ کس تصور نکند که سردردهای ناتوان کننده و دردناک نیاز به واکنش های پزشکی اضطراری دارد. علائم میگرنی که نیاز به فوریت های پزشکی (مراجعه به اورژانس ) دارند، عبارتند از: سردرد همراه با تنش عصبی و علائمی مانند ضعف، سرگیجه، از دست دادن ناگهانی تعادل و یا در حال سقوط، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، فلج، مشکلات گفتار، گیجی، تشنج، تغییر در شخصیت / رفتار نامناسب یا تغییرات بینایی، سردرد همراه با تب، تنگی نفس، گرفتگی گردن، سردردی که شما را در شب بیدار کند، سردرد همراه با تهوع و استفراغ شدید.

افسردگی: افسردگی به عقیده کارشناسان نیاز به درمان های فوری دارد چون هرچه درمان با تاخیر صورت گیرد، کنترل کردن علائم دشوارتر خواهد شد. مطالعات متعدد نشان داده که بخشی از مغز به نام هیپوکامپ در افراد دارای افسردگی های متعدد کوچک می شود. اگر شما تجربه غم یا اضطراب، کاهش مداوم خلق و خو، احساس ناامیدی، عدم علاقه به کار، سردرگمی در افکار یا افکار خودکشی را دارید، نیاز به مراجعه فوری به روان شناس، روان پزشک و یا دیگر متخصصان سلامت روان را خواهید داشت. تصمیم گیری در مورد این که تا چه مدت نیاز به دارو درمانی، روان درمانی یا هر دو را دارید، به عهده متخصصان است. قطع مصرف این گونه داروهای روان پزشکی سیر افسردگی را وخیم تر خواهد کرد.

رگ به رگ شدن مچ پا: این علامت نیاز به اورژانس برای رد کردن پارگی شدید رباط یا شکستگی استخوان دارد. اگر شما با این درد قادر به راه رفتن نیستید، استفاده از پانسمان فشاری برای کاهش تورم می تواند مفید باشد. نگه داشتن پا رو به بالا و استفاده از کمپرس یخ به مدت 20 دقیقه و تجدید آن هر 2 ساعت یک بار مفید است. تمرینات بهبود تعادل بعد از کاهش درد بهتر است انجام شوند.

احساس فشار روی قفسه سینه: یکی از نشانه های احتمالی ابتلا به حمله قلبی است. بسیاری از افرادی که دچار حمله قلبی می شوند از احساس فشار و سنگینی بر روی وسط سینه خود و یا سمت چپ قفسه سینه رنج می برند. این حس ناخوشایند معمولا بیشتر از چند دقیقه طول می کشد و ممکن است رفع شود و دوباره برگردد. حتی ممکن است احساسی مانند سوزش سردل یا سوء هاضمه به فرد دست دهد.

درد شکم: برخی از دردهای شکمی قابل چشم پوشی نیست چون شاید علامتی از آپاندیسیت و تهدیدکننده زندگی باشد. این درد بیشتر در کودکان، که به طور معمول از درد در وسط شکم خود شکایت می کنند شایع است پس از آن درد به سمت راست پایین شکم شیفت یافته و بسیار بدتر می شود. این درد همراه با تب، تورم، حساسیت به لمس، استفراغ، اسهال یا یبوست، تغییر در رنگ ادرار، زردی پوست یا سفیدی چشم همراه است. آپاندیسیت یک اورژانس است و اکثر کودکان در عرض چند روز بعد از برداشتن آپاندیس بهبودی پیدا می کنند.

تغییرات ناگهانی در بینایی: می تواند ناشی از جدا شدگی پرده شبکیه باشد. این حالت در واقع به معنای جدا شدن لایه های عصبی حساس شبکیه از لایه رنگدانه دار شبکیه است. از آن جا که این عارضه در صورت عدم درمان مناسب باعث کاهش شدید بینایی می شود تشخیص و درمان سریع آن اهمیت فراوانی دارد.