ساعت 14:00 مورخه 20/06/1394 و از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره جنایت در منطقه علی آباد – خیابان شهید همدانی ، به کلانتری 160 خزانه اعلام شد .

با حضور مأمورین کلانتری در محل جنایت - واقع در یک ساختمانی مسکونی یک طبقه - و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که خانمی 41 ساله بنام "شهلا . ر" بر اثار اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و پسر 9 ساله اش پس از بیدار شدن از خواب ، با جسد مادرش روبرو شده است .

*پرونده در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمـد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

 

قتل زن موادفروش با ضربات چاقو/ قاتل فراری به ترکیه دستگیر شد+تصاویر

 

*تحقیقات میدانی

با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اداره دهم با حضور در محل جنایت و بررسی صحنه جنایت اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین بدون هرگونه تخریب وارد خانه ی مقتول شدند که در تحقیق از همسایگان مشخص شدجوانی افاغنه به محل سکونت مقتوله تردد داشته و همین موضوع باعث اعتراض همسایگان شده اما مقتوله به اعتراض همسایگان توجهی نداشته است .

کارآگاهان در ادامه تحقیقات و با مراجعه به اطلاعات مجرمین سابقه دار ، به بررسی سوابق احتمالی مقتوله پرداخته و اطلاع پیدا کردند که وی پیش از این دو بار به اتهام نگهداری موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده است .

با توجه به اطلاعات بدست آمده ، شناسایی جوان ناشناس افاغنه در دستور کار اداره دهم قرار گرفت و کارآگاهان این اداره با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی جوانی افاغنه بنام "غلام . الف" ( 23 ساله ) با هویت مستعار روح الله شدند که در زمینه خرید و فروش موادمخدر در منطقه خانی آباد فعالیت داشت .

با شناسایی مخفیگاه "غلام. الف" در منطقه خانی آباد ، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات اطلاع پیدا کردند که "غلام . الف" ، همزمان با وقوع جنایت از تهران متواری ، به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به ترکیه متواری شده است .

*دستگیری متهم

در تیرماه سال 1395 و پس از گذشت بیش از 9 ماه از تاریخ جنایت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که "غلام . الف" به تهران بازگشته و مجددا فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش موادمخدر از سر گرفته است ؛ با اطلاعات بدست آمده در خصوص حضور "غلام . الف" در منطقه خانی آباد ، بلافاصله مخفیگاه وی شناسایی ، در مورخه 04/04/1395 دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

 

قتل زن موادفروش با ضربات چاقو/ قاتل فراری به ترکیه دستگیر شد+تصاویر

 

*اعتراف به جنایت

"غلام . الف" در اظهارات اولیه منکر هرگونه ارتباط ، آشنایی و یا تردد به محل سکونت مقتوله شده اما سرانجام در مورخه 10/04/1395 لب به اعتراف گشوده و صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف می کند .

متهم در خصوص شب جنایت به کارآگاهان گفت : " از طریق یکی از دوستانم با مقتوله آشنا شده بودم ؛ از آنجائیکه مکان مطمئنی برای نگهداری موادمخدر نداشتم ، مواد را در منزل مقتوله نگهداری می کردم و در ازای آن هزینه ای را بابت نگهداری مواد به وی پرداخت می کردم . شب جنایت ، با همسرم درگیر شده بودم و همسرم مرا از خانه بیرون کرده بود . جای مشخصی نداشتم ؛ تنها جایی که به نظرم رسید تا شب را در آنجا بمانم ، خانه ی مقتوله بود . می دانستم که مقتوله تنها با پسر کوچکش زندگی می کند ؛ حدود ساعت 23:30 [مورخه 19/06/1394 ] به خانه مقتوله رسیدم ؛ پسر مقتوله در یکی از اتاق ها خوب بود . مدتی از حضورم در خانه ی مقتوله گذشته بود که از وی خواستم تا صدای تلویزیون را کم کند تا بتوانم استراحت کنم که همین موضوع باعث ناراحتی مقتوله شد . مقتوله ضربه ای را به صورتم زد که من نیز ضربه ای به صورتش زدم ؛ مقتوله به داخل آشپزخانه رفت ؛ چاقویی برداشت و به سمت من حمله ور شد ؛ چاقو را از دستش گرفتم و چندین ضربه به شکم او زدم ؛ از خانه خارج شده و به سرعت از محل متواری شدم ؛ پس از گذشت چند روز ، به صورت غیرقانونی به ترکیه رفتم تا نهایتا پس از گذشت چند ماه تصمیم گرفتم تا به تهران بازگردم اما تنها پس از گذشت چند روز از زمان بازگشت به تهران ، دستگیر شدم".

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : " متهم با قرار بازداشت موقت و جهت انجام تحقیقات پلیسی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است " .