عده‌ای نقش وکیل‌المدافع آمریکا را در ایران بازی می‌کنند

پرویز سروری، درباره تبلیغات ضد امریکایی در سطح شهر تهران اظهارداشت: چرا بعضی از افراد حداقل به منافع ملی کشور فکر نمی‌کنند؟ در حالیکه امریکایی‌ها علیرغم مذاکراتی که انجام دادیم امروز رسماً جمهوری اسلامی ایران را متهم به تروریسم می‌کنند و اتهامات پی در پی مقامات رسمی آمریکا به ایران وارد می‌کنند و حال چرا این خانم‌ها و آقایان اساساً هیچ اظهار ناراحتی و نگرانی از این همه تهمت که به کشور ما وارد می‌شود، نمی‌کنند.

سروری افزود: چند تابلویی که در تهران نصب می‌شود و به طور رسمی از طرف یک نهاد عمومی غیر دولتی این اقدام انجام شده بعضی‌ها برافروخته می‌شوند و از خود آمریکایی‌ها نیز بیشتر عصبی هستند. اگر به منافع ملی کشور هم فکر کنند، اگر ملی‌گرا هم باشند و اگر کشورشان ایران را هم دوست داشته باشند باید بدانند که این اقدامات در تقویت جمهوری اسلامی و همینطور اقتدار و امنیت کشور و پایین آمدن سطح توقعات دشمن بوجود خواهد آورد.

سروری تاکید کرد: متأسفانه ما می‌بینیم که عده‌ای نقش وکیل مدافع آمریکا را در ایران ایفا می‌کنند و آنچنان برافروخته می‌شوند و نسبت به فرزندان انقلاب موضع‌گیری می‌کنند طوری که احساس می‌شود اینها خود آمریکایی‌ها هستند که امروز از منافعشان در ایران حمایت می‌کنند.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این موضوع واقعاً برای ما سوال برانگیز و تعجب آور است که عده‌ای در کشور ما منافع آمریکا را به کشور خود ترجیح می‌دهند.

وی گفت: عده‌ای 28 مرداد، موشکی که به هواپیمای مسافربری اصابت کرد حمایت‌های بی حد و اندازه‌ای که علیه ایران در دفاع مقدس داشتند و آتشی که آمریکا در منطقه ما بر افروخته است را فراموش کرده‌اند و در عین حال احساس می‌کنند که در کشور ما از گل خوش‌تر به آمریکایی‌ها نباید گفته شود.

وی به حادثه سقوط هواپیمای مسافربری به دلیل اصابت موشک آمریکایی‌ها اشاره کرد و گفت: امروز یکی از سخت‌ترین و تلخ‌ترین روز تاریخ ملی ماست و عده‌ای از شهروندان ما مظلومانه و به صورت ناجوانمردانه توسط موشک‌های امریکایی به شهادت رسیدند و امریکایی‌ها نه تنها هیچگونه عذرخواهی نکردند بلکه قاتلین ملت را تشویق کردند و به آنها مدال فتح و پیروزی دادند و امروز یکی از روزهای تلخ تقویم ملی ما شد.

وی گفت: در همین روزها به جای اینکه محور حملات خود را متوجه امریکایی‌ها کنند این حملات متوجه نیروهای انقلابی و عزیزی می‌شود که هنوز به تعبیر امام (ره) شعور و کینه انقلابی را علیه امریکا حفظ کردند و دشمن را شناخته‌اند و اجازه نمی‌دهد دشمن در مقابل دیدگان ملت ما به دوست تبدیل شوند.

سروری بیان داشت: آدرس‌های غلط توسط بعضی‌ها ممکن است جای دوست و دشمن را تغییر دهد و این حمایت‌ها باعث شده است که امریکایی‌هایی که در موضع اتهام هستند امروز به عنوان مدعی با ما برخورد کنند و ما را که مدعی هستیم امروز در مقام متهم بنشانند لذا اگر یک مقدار منصفانه فکر کنند متوجه می‌شوند رفتار آنها چیزی در جهت تقویت موضع آمریکایی‌ها و تضعیف منافع ملت ما در پیش نخواهد داشت.