اما و اگر های اعطای تسهیلات به مجروحان دفاع مقدس پس از شهادت

مهدی ایزدی معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه جانبازان با هر درصدی از جانبازی اگر بر اثر مجروحیت دوران جنگ فوت کنند شهید محسوب می شوند، اظهار داشت :بنا بر تشخیص و پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانباز بر اثر مجروحیت جبهه و جنگ و پس از فوت شهید محسوب می شود و به خانواده وی تمامی خدمات مربوط به شهدا تعلق می گیرد.

 

وی افزود :در این رابطه نظر کمیسیون پزشکی بنیاد شهید برای تشخیص فوت بر اثر عوارض مجروحیت های دوران جنگ و جبهه مهم است ،در غیر این صورت جانباز متوفی محسوب می شود.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد :خدماتی که به این خانواده ها تعلق می گیرد بستگی به مصوبات قانونی ، نوع نیاز و شرایط افراد دارد.

 

ایزدی گفت :خانواده جانبازانی که زیر 25 درصد در جبهه های جنگ مجروح شدند نیز بعد از فوت از خدماتی مانند مسکن ،سهمیه های دانشگاه،  تسهیلات اشتغال و سایر خدمات  مانند جانبازان بالای 25 درصد برخوردار می شوند، همچنین اگر فوت جانبازی ارتباطی با مجروحیت دوران جنگ نداشته باشد بعد از فوت 5 درصد به درصد جانبازی قبل از فوت اضافه و از خدمات همان گروه برخوردار می شود.  

 

وی بیان کرد :جانبازان 70 درصد پس از فوت شهید محسوب شده و خانواده او همانند سایر خانواده های شهدا از خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران بهره مند می شوند.