12 تیر روز افشای جنایات امریکاست

مهدی چمران در دویست و هفتاد دومین جلسه شورا با اشاره به حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: مردم بار دیگر حماسه ای بزرگ خلق کردند، با زبان روزه و در گرمای زیاد تهران مردم حضوری پر شکوه را رقم زدند.

 

چمران افزود: بایت این حضور از همه مردم تشکر می کنیم اما دیروز رهبر عظیم الشان انقلاب فرمودند این حضور گسترده مردم در روز قدس یک پدیده بود ولی رسانه های بیگانه به آن نپرداختند ولی ما خودمان باید به این موضوع توجه کنیم.

چمران اظهار داشت: همین که رسانه های بیگانه این پدیده مهم را پوشش نمی‌دهند نشان از ترس آنان دارد.

 

چمران همچنین در ادامه وقایع نگاری خود به روز 12 تیر ماه و سالروز حمله ددمنشانه ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری در سال 1367 اشاره کرد و گفت: این واقعه برگی دیگری از حقوق بشر آمریکایی بود و به حق این روز را افشای حقوق بشر آمریکایی نامیدند روزی که همه خدمه و مسافرین هواپیما به قعر خلیج فارس فرستاده شدند و باز به بازماندگان این واقعه تسلیت می گوییم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به وقایع مهم دیگر هفته گفت : 12 تیر ماه مصادف با درگذشت علامه امینی مولف الغدیر است که وی از مشاهیر دنیای اسلام و کتابش مرجع بزرگ مسلمین می باشد .

 

وی ادامه داد: 3 تیر نیز مصادف با رحلت علامه محمد باقر مجلسی عالم شیعی است که یاد نام وی را گرامی می داریم.

 

چمران گفت: روز 13 تیر ماه همچنین روز قلم و روز شهرداری ها و دهیاری ها است که این روز را گرامی می داریم.

 

وی افزود: 14 تیر ماه نیز سالروز ربوده شدن حاج احمد متوسلیان است که به همراه سه تن از یارانش از جمله کاظم اخوان عکاس ایرنا در لبنان ربوده شدند و هنوز سرنوشتشان بعد از سالها نامعلوم است. امیدواریم اگر زنده هستند هر چه زودتر به میهن اسلامیمان بازگردند.