میوه های مناسب برای استفاده در تابستان

 برخی از میوه‌ها از جمله خیار، لیموترش، هلو، سیب، هندوانه و کدوسبز برای خنک ماندن و تامین آب مورد نیاز بدن ما در فصل گرم تابستان مفید و موثر هستند.مرکبات اثر خنک کنندگی و سم زدایی باور نکردنی در بدن دارند.

 

افزودن چند قطره لیموترش تازه به یک لیوان آب و نوشیدن آن نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست مؤثر است بلکه تمایل ما را به نوشیدن آب بیشتری در روز افزایش دهد.روزهای گرم تابستان همواره یادآور نوشیدنی های خنک و دسرهای سرد می‌باشد، در ادامه به پیشنهاداتی برای تامین آب بدن و خنک ماندن در گرمای تابستان اشاره شده است.

 

لیمو ترش

 

مرکبات اثر خنک کنندگی و سم زدایی باور نکردنی در بدن دارند. افزودن چند قطره لیموترش تازه به یک لیوان آب و نوشیدن آن نه تنها برای تقویت سیستم ایمنی و شادابی پوست مؤثر است بلکه تمایل شما را به نوشیدن آب بیشتری در روز افزایش می‌دهد.

 

کدو سبز

 

حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می‌باشد. کدو منبع غنی منگنز است. این ماده معدنی از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می‌کند (به خصوص در تابستان و هنگامی که بیشتر در معرض آسیب های نور خورشید قرار دارید) و انتخاب مناسبی برای فصل گرما است.

 

سیب

 

هر سیب به طور متوسط دارای 95 کالری و 4 گرم فیبر می‌باشد. همچنین، حاوی یک نوع فیبر محلول به نام پکتین است که برای مقابله با گرسنگی و کاهش وزن بسیار مؤثر است. 

 

هلو

 

این میوه علاوه بر آن‌که یک انتخاب مناسب برای فصل گرماست؛ حاوی مقادیر فراوانی ویتامین A و C می‌باشد که در شادابی و سلامت پوست بسیار مؤثر است.

 

هندوانه

 

مصرف هندوانه در تابستان برای خنکی مفید است. تابستان و هندوانه دو یار جدا نشدنی هستند. این میوه خاصیت خنک کنندگی بالایی دارد و آب مورد نیاز بدن را تأمین می‌کند.

 

خیار

 

خیار حاوی آب فراوانی است و یک میوه مفید برای فصل گرماست. یک نوشیدنی با مقدار زیادی خیار و چند قطره لیموترش پیشنهادی عالی برای رفع تشنگی و خنک ماندن است.