پرونده کیارستمی روی میز مجلس

محمدحسین قربانی،‌در رابطه با اظهارات اخیر داریوش مهرجویی در رابطه با فوت عباس کیارستمی و کوتاهی جامعه پزشکی گفت:‌ این خطای پزشکی اتفاق افتاده یا خیر هنوز مشخص نیست چون گزارش آن به کمیسیون بهداشت داده نشده است اما باید بدانیم خطای پزشکی امری محتمل است و حتی در پیشرفته‌ترین کشورها و بیمارستان‌ها رخ می‌دهد اما اینکه در زمینه مرحوم کیارستمی اتفاق افتاده یا خیر هنوز مشخص نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور عده‌ای به هر دلیلی به صورت ناآگاهانه موج‌سواری می‌کنند و شاید مشکلشان با جامعه پزشکی با توهین کردن برطرف نشود. موج‌سواری در روزهای اخیر و توهین به مسئولان متاسفانه باب شده است که ما آن را به شدت رد می‌کنیم.

نماینده مردم گیلان در مجلس گفت:‌ جامعه پزشکی سالمترین و همراه‌ترین گروه با مردم است این همبستگی بین پزشکان و مردم وجود دارد و شاید بتوان گفت جامعه پزشکی علاوه بر خادم‌ترین مظلوم‌ترین قشر هم هستند.

قربانی تصریح کرد: برخی‌ها فرافکنی می‌کنند و بهتر است به جای حرف‌های غیرمرتبط زدن اجازه دهند کارها در فضای قانونی پیگیری شود چرا که قانون شفاف است و بحث جریمه‌ها و برخوردها در قوه قضائیه و معاونت درمان پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس افزود: باید اجازه داد تا تمام شکایات از مجرای اصلی‌اش طی شود کمیسیون بهداشت مجلس نیز این موضوع را جزء دستور کار خود قرار داده و در روزهای آینده گزارش‌ مبسوطی به مردم خواهد داد.