«فیشهای حقوقی کثیف» مصداق ولنگاری فرهنگی است

مسعود بصیری در جمع خبرنگاران استان اردبیل با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی،  ولنگاری فرهنگی را کلید‌واژه‌ای برای رسانه‌ها عنوان کرد و اظهار کرد: در راستای پیگیری مطالبات رهبری عزیز، رسانه‌ها مکلف هستند که اولاً معانی و مصادیق برخی کلید‌واژه‌هایی را که معظم‌له در سخنرانیها و فرمایشات خود ایراد می‌کنند، برای مسئولان و مردم روشن کنند، ثانیاٌ تطبیق آن‌ را با موضوعات روز جامعه بررسی و واکاوی کرده و بیشتر از پیش به آن بپردازند.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: ولنگاری فرهنگی در فرهنگ لغت به سهل‌انگاری و بی‌قیدی ترجمه شده است و یکی از معانی کاربردی آن را می‌توان درجه چندم قرار دادن موضوع فرهنگ و اولویت دادن به موضوعات و مسائل دیگر در مقابل آن دانست.

بصیری گفت: امروز رسانه‌ها نقش تاریخی و کتمان‌ناپذیری در مقابل این موضوع دارند و تاریخ در مورد عملکرد ما قضاوت خواهد کرد؛ همانگونه که ما در مورد عملکرد چند صدساله حاکمان و مردم گذشته این مرز و بوم و  وا‌دادگی فرهنگی و عملکرد ضعیف گذشتگان در مباحث فرهنگی قضاوت می‌کنیم.

بصیری یادآور شد: خطراتی که جامعه فرهنگی ما را که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب جنگ و شبیخون فرهنگی است، تهدید می‌کند، نشانه گرفتن کیان و بنیان خانواده، غرب‌گرایی، لذت‌طلبی و عافیت‌محوری، اشرافیگری‌، اصراف و تمایل به کالاهای لوکس و غیرضروری خارجی، جوانان و عدم خودباوری، ناامیدی و یاس‌ اجتماعی، فساد اداری و اخلاقی و ... سر فصلهای تحریریه رسانه‌های دلسوز نظام باشد تا ان‌شاء‌الله با تربیت سربازان و افسران زبده در جنگ‌نرم، همانند جبهه‌های دفاع مقدس، از مرزهای فرهنگی کشور با افتخار پاسداری کنیم.

وی تصریح کرد: دریافت پولهای کلان به عنوان حقوق، مصداق ولنگاری فرهنگی است چرا که اگر این ولنگاری وجود نداشت و  به راحت‌طلبی و اشرافی‌گری اولویت داده نمی‌شد، هیچ مدیری نمی‌توانست با وجود جامعه‌ای که با مشکلات متعدد مالی و معیشتی مواجه است اینگونه خود را از آنها جدا کرده و فقط به خود و خانواده‌اش فکر کند.

بصیری تأکید کرد: چطور می‌توان در کشور اسلامی و سرزمینی که برای هر وجب آن یک شهید داده‌ایم، پست و مقام گرفت و بعد به بهانه‌های واهی اشرافی‌گری را پیشه خود کرد؟ آیا حکومت را با تجارت اشتباه گرفته‌اند؟ آیا نمی‌بینند که زندگی رهبر این کشور چگونه است؟

وی ادامه داد: برخی‌ها شاید در کلام خود از اسلام و رهبری صحبت کنند اما در عمل هیچ نسبتی با این تعاریف ندارند و در دل فرهنگ لیبرالیزم غربی را الگو قرار داده‌اند این عده نه تنها پس از مدتی جایگاه خود را درمیان مردم از دست می‌دهند بلکه به دیدگاه انقلابی جامعه هم ضربه بدی می‌زنند.

مسئول سازمان بسیج رسانه در پایان تأکید کرد: نمی‌توان شعار انقلابی داد و پادشاهی زندگی کرد؛ مردم این را به خوبی می‌فهمند و به درستی خوب و بد را از هم جدا می‌کنند هرچند به دلیل برخی رفتارهای رسانه‌ای و داد و فریادهای تبلیغاتی برای مدتی حقیقت پنهان بماند اما این سنت الهی است که مستضعفین پیروز شوند.