دولت بالاخره مسئولیت خود در مورد معتادان متجاهر را پذیرفت/آمادگی شورای شهر برای همکاری

گروه اجتماعی- مرتضی طلایی نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که دولت با صدور دستور رییس جمهور در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر بالاخره مسئولیت خود را در این حوزه پذیرفت، عنوان کرد: تا این لحظه چه در حوزه کودکان کار و خیابان و چه در مورد معتادان متجاهر هیچ یک از دستگاه ها رسما مسئولیتی را بر عهده نمی گرفتند و مشکل اساسی نیز همین نکته بود.

وی با بیان این که از این نقطه به بعد باید در مورد موضوع معتادان متجاهر و کودکان کار و خیابان مطالبه را از دولت داشت، گفت: مدیریت شهری نیز باید در ادامه اقداماتی که در گذشته انجام می داده است، به دولت کمک کند تا سرانجام رسیدگی به این معضل اجتماعی موفقیت آمیز باشد.

طلایی تاکید کرد: شورای شهر تهران نیز برای همکاری با دولت در این مورد نیز آمادگی صد در صد دارد.

حل معضل دستفروشی با اقدامات سلبی امکان پذیر نیست

نائب رییس شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع جمع آوری دستفروش ها در مترو و ساماندهی آنها اشاره و اظهار کرد: معتقدیم حل معضل دستفروش به طور کل در سطح شهر با اقدامات سلبی راه به جایی نمی برد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: لذا باید شناسایی، ساماندهی و نظارت بر دستفروش ها در دستور کار قرار گیرد تا این افراد با کمترین عارضه اجتماعی بتوانند زندگی کنند. البته مدیریت شهری در این خصوص اقداماتی را انجام داده است.

وی با اشاره به این که دستفروشی و حتی وجود مسافربرهای شخصی بیانگر بیکاری، رکود، فقر و سطح پایین معیشت در جامعه امروز است، اظهار کرد: در صورتی که بخواهیم این موضع به صورت ریشه ای حل شود باید به ریشه های اقتصادی پرداخت، اقتصاد را رونق داد و اشتغال را گسترش داد. از سوی دیگر باید سطح معیشت را افزایش داد تا مردم ناچار به کار دوم و سوم نباشند.