آخرین آمار ثبت‌نام علاقمندان به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی

مید محمدی  درباره آخرین آمار ثبت‌نام علاقمندان به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی اظهار کرد: ثبت‌نام از متقاضیان عزیمت به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از ابتدای هفته آغاز شد و طی روزهای گذشته بیش از 35 هزار نفر درخواست خود را برای این سفر ثبت کرده‌اند.

وی ادامه: در روزهای نخستین نام‌نویسی استقبال بسیار خوبی از سوی هموطنان‌مان شده است و انتظار داریم با توجه به برنامه‌ریزیها امسال تعدا علاقمندان به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی افزایش پیدا کند و به بیش از دو میلیون نفر برسد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: امیدواریم مردم در فرصت مناسب روزهای آغازین ثبت‌نامها به سامانه سماح مراجعه کنند و کار را به روزهای آخر موکول نکنند.

محمدی تصریح کرد: اگر علاقمندان به سفر عتبات در ایام اربعین حسینی  می‌خواهند در زمان دلخواه به این سفر اعزام شوند باید هر چه زودتر نام‌نویسی را انجام دهند چرا که سامانه سماح به‌گونه‌ای تعریف شده که اگر ظرفیت برای اعزام در برخی روزها بیش از حد مجاز شود روزهای دیگر را برای ثبت‌نام کننده تعریف خواهد کرد.

وی ادامه داد: بنابراین کسانی که زودتر ثبت‌نام کنند می‌توانند در تاریخ مورد نظر خویش به سفر در ایام اربعین حسینی اعزام شوند وگرنه سامانه ساعتی دیگر را برای اعزام اعلام خواهد کرد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: سامانه سماح که برای سفر ایام اربعین حسینی تدارک دیده شده قابلیت‌های مناسبی دارد و حتی مرزهای هر استان و تاریخ‌های اعزام زائران نیز مشخص می‌شود تا از حج ترافیک زائران در یک مرز و یا یک روز خاص جلوگیری شود و این نشاندهنده نظم بخشی بیشتر در این ایام است.

محمدی در پایان از میزبانی دولت و ملت عراق در ایام اربعین قدردانی کرد و حضور میلیونها عاشق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در کربلا برای اربعین حسینی را حماسه‌ای بی‌بدیل دانست.

به گزارش تسنیم نام‌نویسی از مشتاقان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی از روز شنبه 16 مرداد ماه در سامانه سماح آغاز شده و تمامی افرادی که علاقمند به این سفر معنوی هستند باید در این سامانه ثبت‌نام کنند؛ اعزام زائران اربعینی حسینی از 20 محرم‌الحرام برابر با یک آبان سال 1395 آغاز خواهد شد.