دولت 70 کیلومتر مترو به تهران بدهکار است!

محسن پیرهادی  عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص تضعیف جایگاه مدیریت شهری در لایحه برنامه ششم توسعه گفت :در زمان حاضر دولت 14 هزار ملیارد تومان به شهرداری بدهکار است و به تکلیف قانونی خود عمل نمی کند.

محسن پیرهادی افزود:اگر هزینه احداث هر کیلومتر خط مترو را 200 میلیارد تومان براورد کنیم ،14 هزار میلیارد تومان به معنای احداث 70 کیلومتر خط مترو است که می تواند به نفع مردم ، ترافیک وبسیاری از مسائل شهری باشد.

 وی ادامه داد: عوارضی که از محل دریافت مردمی به کمک شهرداریها می آمد می توانست درصدی از هزینه های شهرداریها را پوشسش دهد ، اکنون وابسته کردن شورای شهر وشهرداریها به دولت نه تنها با روح قانون اساسی در تعارض اشکار است ،بلکه تصمیم غیر مسئولانه ایست که عملکرد شهرداریها را درقبال مردم با مخاطره روبرو می کند. 

 عضو شورای شهر تهران  تاکید کرد:انتقادی که اکنون اعضای شورای شهر در قبال دولت یازدهم دارند ناظر برزاویه گیریهای سیاسی نیست ،همانطور که دولت فعلی  به شهرداری بدهکار است دولت اصولگرا گذشته نیز مطالبات شهرداری را پرداخت نمی کرد.

 وی خاطر نشان کرد: رقابتی که دولتها با مجموعه شهرداری درخود احساس می کنند منجر به چنین تصمیم گیرهای است که بعضا در هیچ کجای دنیا نمونه آن وجود ندارد.

 پیرهادی ادامه داد: در همه دنیا شهرداریها نهادهای مردمی مستقلی هستند که دارای منابع پایدار مالی بوده و بودجه قابل برنامه ریزی برای تحقق بخشیدن به اهداف مردمی خود دارند.

 مجلسیها از تصویب پیشنهاد ناروای دولت جلوگیری کنند 

 عضو شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به رایزنی صورت گرفته با نمایندگان مجلس دهم خاطر نشان کرد:بدون شک نمایندگان مجلس اهمیت استقلال مالی شهرداریها و ارتباط ان را با ارتقائ خدمات شهری می دانند.

 وی در پایان تصریح کرد: اعضای شورای شهر در پایان دوره خدمت خود قرار دارند اما خودرا در  قبال ملت ودوره های بعد مسئول می دانند وتمام تلاش خود را برای جلوگیری از قانون شدن پیشنهاد غیر منطقی دولت بکار خواهند گرفت