دفاع تمام قد دنیامالی از « پل صدر»؛ با پل، طبقاتی برخورد نکنید!

گروه اجتماعی- احمد دنیامالی رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به برخی از انتقادهای صورت گرفته در مورد پل صدر اظهار کرد:  باید در نظر گرفت در دامنه های البرز تهران از شبکه های دسترسی مناسبی برخوردار نیست.

وی با اشاره به طرح جامع بزرگراهی و مطالعه رینگ های داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما این است که برای دسترسی شهروندان به ویژه هنگام بحران در دامنه های البرز محور بزرگراهی و تعیین کننده ای نداریم.

دنیامالی با بیان این که  در مطالعه طرح جامع شبکه های تهران وجود یک محور قوی در دامنه های البرز تشخیص داده شده است، خاطرنشان کرد: شاید بخشی از این محور تونلی و بخشی نیز  پل های دره ای باشد اما در هر صورت این نیاز غیر قابل انکار است زیرا باید  این رینگ مهم در تهران را با نگاه مدیریت بحران، کاهش ترافیک و افزایش دسترسی ها ساماندهی کنیم.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که کارکرد پل صد، کارکردی فرامنطقه ای است، گفت: علی رغم محدودیت هایی که متصور است این پل کارکرد قابل قبولی دارد. منتقدانی که معتقدند این پل برای دسترسی برخی از افراد مرفه ساخته شده، توجه کنند با پل نمی شود طبقاتی برخورد کرد، فقیر و غنی از آن استفاده می کنند.

وی با بیان این که انتقادهایی از این دست پیرامون پل صدر نگاهی حرفه ای نیست، اظهار کرد: کسی نمی تواند بگوید تونل نیایش یا توحید کارکرد محلی دارد بلکه تمام این پل ها یا تونل ها کارکرد شبکه ای دارند.

آشنایی اندک با صول اولیه مهندسی؛ اجرای بدون مطالعه صدر را رد می کند

دنیامالی با اشاره به این که اخیرا اظهار نظرهایی در مورد اجرای بدون مطالعه پل صدر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: هر شخصی که با اصول اولیه مهندسی آشنا باشد می داند که پروژه هایی در این سطح نمی تواند بدون مطالعه باشد. الزام های مهندسی که در این نوع پروژه ها وجود دارد، باعث می شود که مطالعات فنی یا هر نوع مطالعه دیگری که لازم است صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسناد مربوط به مطالعه پل صدر را منتشر خواهید کرد، گفت: در کشور تعداد بسیار زیادی پروژه اجرا می شود و نیز تعداد زیادی پروژه نیمه تمام رها شده است چرا تصور می کنید که تنها همین چند پروژه که اتفاقا به موقع و خوب به اتمام رسید فصل الخطاب است.

وی در پایان  تاکید کرد: بحث هایی از این دست مهندسی و فنی نیست که ما به آن وارد نمی شویم.

لیلی موسوی نسب