بارش باران در کشور آغاز می شود

احد وظیفه در تشریح وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود از اواخر وقت امروز(یکشنبه) بارش باران به‌صورت پراکنده و وزش باد در استانهای گیلان، مازندران، ارتفاعات البرز غربی، اردبیل و برخی نقاط آذربایجان شرقی ایجاد شود.

وی ادامه داد: طی ساعتهای آتی مناطقی از استانهای فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، بوشهر و هرمزگان دچار رگبار باران و رعد و بر به همراه وزش بادشدید خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش پراکنده و خفیف در سواحل شمالی کشور دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه به وضعیت جوی مناطق شرقی کشور در 72 ساعت آینده اشاره کرد و افزود: در سه روز آینده مناطقی از شرق کشور و به‌ویژه زابل بر اثر باد شدید دچار گردوخاک خواهد شد.

وی ادامه داد: در روزهای آتی ایلام و خوزستان نیز به‌دلیل وزش باد شدید در بعضی ساعات دچار گردوخاک می‌شود که ساکنان این مناطق باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: از روز چهارشنبه نیز جریانات شمالی بر روی دریای خزر شکل می‌گیرد که این مهم باعث ایجاد بارندگی، رعدوبرق و کاهش دما در شمال، شمال شرق و شمال غرب کشور می‌شود.

وظیفه تصریح کرد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه غرب و نواحی مرکزی خلیج فارس نیز مواج خواهد بود و مسافران تابستانی به وضعیت جوی در این مناطق دقت کنند.

وی آسمان تهران را در 48 ساعت آینده صاف تا کمی ابری دانست و گفت:‌ دمای هوای تهران در دو روز آینده 37 درجه بالای صفر خواهد بود که تغییر خاصی نخواهد داشت.