آیت الله مظاهری :کنسرتهای موسیقی که در شهر اصفهان برگزار می شود بسیار افتضاح است

، از اصفهان  به نقل از رسا حضرت آیت الله حسین مظاهری در سلسله جلسات تفسیر قرآن که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) جی برگزار شد، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، گفت: یکی از مصادیق ولنگاریهای جنسی برگزاری کنسرتهای موسیقی در شهرها است.

وی در ادامه به بحث تفسیر سوره مبارکه فلق پرداخت و افزود: همان طور که قبلاً عرض کردم در مورد آیات سوره فلق احتمالات زیادی مطرح شده است ولی بهترین احتمالی که در مورد این آیات به ذهن بنده می رسد را برای شما بیان می کنم. 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه سوم سوره فلق که می فرماید «وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ» اذعان کرد: در این آیه انسان به خداوند پناه می برد از این که در هنگام تحرکات جنسی نتواند از شرایط سخت تحریکی خارج شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: خارج شدن از شرایطی که تحریک جنسی به سراغ انسان می آید فوق العاده مشکل است به همین سبب خداوند در آیه بیست و چهارم سوره یوسف که می فرماید «وَلَقَدْ هَمَّتْ بِهِ وَهَمَّ بِهَا لَوْلَا أَن رَّأَىٰ بُرْهَانَ رَبِّهِ کَذَٰلِکَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَالْفَحْشَاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبَادِنَا الْمُخْلَصِینَ» یعنی «زمانی که زلیخا به یوسف متمایل شده بود اگر عصمت یوسف نبود او هم به زلیخا تمایل پیدا می کرد»، این آیه می گوید کسی نمی تواند از تحرکات جنسی جان سالم به در ببرد مگر کسی که از الطاف الهی بهرمند باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با استناد به آیات مختلف قرآن که انسان را از ارتباط با نامحرم برحذر می دارد، تبیین کرد: این آیاتی که در زمینه ارتباط با نامحرم وجود دارد خیلی دقیق است، تفسیر آیات به ما می گوید خلوت با نامحرم، خندیدن با نامحرم، گفت و گو با نامحرم و خلاصه ارتباط بی مورد و نامشروع با نامحرم ممنوع است.

وی با اشاره به مفاسدی که دامن گیر جوامع اسلامی شده و جمهوری اسلامی ایران را نیز در برگرفته است، توضیح داد: تنها راه غلبه دشمن بر جمهوری اسلامی ایران ترویج مفاسد جنسی است، مفاسدی که اکثراً از ارتباط دختران و پسران از دلِ دانشگاه ها بیرون می آید، مفاسدی که غالباً از اختلاط بی مورد زن و مرد در جایگاه های مختلف بیرون می آید.

حضرت آیت الله مظاهری تأکید کرد: واقعاً اختلاط بی مورد زن و مرد خطرناک است گاهی یک مدیر و یک منشی خانم در یک اتاق به اسم کار خلوت کرده اند، چنین چیزهایی به هیچ عنوان استدلال عقلی و منطقی ندارد، امکان آلوده شدن به گناه جنسی در خلوت با نامحرم بسیار بالا است.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این جمله که قرآن بیش از بیست بار مسأله ارتباط با نامحرم را تشریح کرده است، اظهار کرد: اگر قرآن بر مسأله ارتباط با نامحرم تأکید می کند به خاطر این است که می خواهد جامعه اسلامی به وضع نکبت باری که در حال حاضر به آن دچار شده است، دچار نشود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: این وضعیت نکبت بار جنسی که متأسفانه اکثر جوانان اعم از دختر و پسر به آن دچار شده اند به خاطر این ارتباطهای غیر قرآنی است، ارتباطهایی که آخرش به گناه منجر می شود اکثراً از مجالس مختلط زن و مرد گرفته می شود، اکثراً به خاطر زنانی است که با وضع بسیار زننده در خیابانها و معابر عمومی ظاهر می شوند.

وی با قرائت آیه سی و سوم سوره یوسف که می فرماید «قَالَ رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمَّا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ وَإِلا تَصْرِفْ عَنِّی کَیْدَهُنَّ أَصْبُ إِلَیْهِنَّ وَأَکُنْ مِنَ الْجَاهِلِینَ» افزود: زمانی که زلیخا برای تبرئه کردن خودش زنان اشرافی مصر را دعوت کرد و حضرت  یوسف(ع) را در برابر دیدگان آنها قرار داد، هر کدام از آنها به دنبال هوس رانی با حضرت یوسف(ع) بودند و حضرت یوسف(ع) سر تعظیم در برابر خواسته های آنها فرود نیاورد ولی این استقامت را از جانب خداوند دانست و فرمود«اگر رحم تو نبود من هم به آنها متمایل می شدم».  

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: قرآن در این آیه می خواهد بگوید ای انسان تو که از یوسف پیامبر(ع) بالاتر نیستی، اگر لطف ما همراه یوسف نبود او هم گرفتار زلیخا می شد، پس در ارتباطت با نامحرم خیلی مواظب باش.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان داستانی از مقدس اردبیلی تصریح کرد: آقای مقدس اردبیلی یکی از مراجع بزرگ و نزد ما طلبه ها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند، در مورد ایشان بگویم که چندین بار خدمت امام عصر(عج) تشرف داشته اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: یک نفر از آقای مقدس اردبیلی می پرسد اگر شما با نامحرم در یک خانه تنها شدید آیا با او زنا می کنید، ایشان در پاسخ نمی گویند نه زنا نمی کنم، می گویند پناه می برم به خداوند از این که من را در چنین شرایطی قرار دهد.

وی با انتقاد از مسؤولانی که عامل برگزاری کنسرتهای موسیقی در شهر هستند، افزود: این کنسرتهای موسیقی که در شهر اصفهان در شبانه روز برگزار می شود بسیار افتضاح است، زنان و مردان در کنار یکدیگر نشسته اند و سوت و کف می زنند، در قرآن چنین مسأله ای نکوهش شده است که ارتباط زن و مرد این قدر تنگاتنگ شود.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان گفت: همه لوازمی که دشمن برای ذلیل کردن ما تدارک دیده است در زمینه جنگ نرم است، بدانید پیروزی دشمن در گرو به سرانجام رساندن همین جنگ نرمی است که چندین سال پیش به راه افتاده است.