«دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی» وظیفه معلمان است

در پبام غلامعلی حدادعادل رئیس هیأت امنای کانون مدارس اسلامی کشور به مناسبت آغاز سال تحصیلی آمده است: همکاران ارجمند، خواهران و برادران معلم، آغاز سال تحصیلی 96-95 را به شما افسران مجاهده در راه گسترش دانش و تقوا تبریک عرض می‌کنم. آغاز سال تحصیلی در جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسبی است تا همه ما معلمان به اهمیت وظیفه خطیری که بر دوش داریم بیندیشیم و از خود بپرسیم آیا توانسته‌ایم بار سنگین امانتی را که بر دوش ما نهاده شده به درستی حمل کنیم و به سلامت به مقصد رسانیم. آیا توانسته‌ایم نیت خود را در تعلیم و تربیت نونهالان کشورمان خالص کرده و صرفاً رضای خداوند تبارک و تعالی را در نظر بگیریم؟

آیا توانسته‌ایم علاوه بر انتقال معلومات، نسل آینده را با بصیرت تربیت کنیم تا بداند که چگونه باید با آگاهی از تاریخ، گذشته را چراغ راه آینده کند؟ آیا توانسته‌ایم تأثیر مثبت دین را در زندگی فردی و اجتماعی با رفتارمان به دانش‌آموزان تعلیم دهیم؟ آیا توانسته‌ایم سیاهی وحشتناک بی‌دینی را در دنیای امروز، برای فرزندان ملت خود ترسیم کنیم؟

امیدواریم پاسخ همه ما به این سؤالات و بسیاری سؤالات مشابه دیگر مثبت باشد. اکنون وقت آن است که از خداوند به دعا طلب کنیم که ما را در راه خدمت به آینده‌سازان کشور و تربیت آنان در سال تحصیلی جدیدی که در پیش داریم از گذشته موفق‌تر گرداند.

در ادامه این پیام آمده است: معلمان گرامی، توجه دارید که دشمنان استقلال و آزادی ایران، دشمنی با جمهوری اسلامی و ریشه و منشأ آن، یعنی انقلاب اسلامی، را در صدر دستور کار خود قرار داده‌اند و با ترکیب دو ابزار اقتصادی و فرهنگی و استفاده از فضای مجازی و بسیاری از امکانات دیگر تلاش می‌کنند زمینه را برای آسیب رساندن به انقلاب فراهم سازند. آنها مخصوصاً نسل جوان را مخاطب ساخته و نشانه گرفته‌اند؛ از آن جهت که جوانان امروز هیچ کدام شاهد فجایع و فساد حکومت ایران در دوران قبل از انقلاب نبوده و تصوری از میزان وابستگی و مزدوری حاکمان آن زمان به استعمارگران و قدرت‌های بیگانه ندارند. دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی انقلاب اسلامی، که در شعار همیشگی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» تبلور یافته، وظیفه ما معلمان در کلاس‌های درس است و این وظیفه با قطع نظر از آنکه تدریس چه درسی بر عهده ماست، تکلیف الهی و همگانی است. 

اینجانب، به عنوان عضو کوچکی از جامعه بزرگ و پر افتخار آموزش و پرورش، توفیق روزافزون همه معلمان و مربیان و دست‌اندرکاران دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت را از خداوند متعال خواستارم و برای دانش‌‌آموزان عزیز، که چشم امید مقام معظم رهبری به آنان دوخته شده و دعای امام راحل(ره) از ملکوت اعلی پشت سر آنان است، سعادت هر دو جهان مسألت می‌کنم.