«مجید کاویانی» اظهار کرد: بیکاری به یکی از معضلات جدی جامعه امروز تبدیل شده که بخش عمده‌ای از آن به‌علت بی‌مهارتی متقاضیان کار است. در گذشته که ادامه تحصیل چندان باب نبود افراد از سنین جوانی به‌دنبال مهارت‌آموزی در رشته‌ای خاص بودند تا در آینده بتوانند از طریق آن کسب درآمد کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه هم‌اکنون تب مدرک‌گرایی در میان خانواده‌های ایرانی رواج پیدا کرده که همین باعث شده افراد کمتر به‌دنبال مهارت‌آموزی بروند.بنابراین امروز با عده زیادی از جوانان تحصیل کرده مواجهیم که مهارت کافی برای ورود به بازار کار ندارند.

کاویانی خاطرنشان کرد: بی‌مهارتی متقاضیان کار باعث افزایش آمار بیکاری در جامعه شده است، چون واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی به افرادی نیاز دارند که در کنار دانش، مهارت کافی نیز داشته باشند.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج با اشاره به ضرورت تقویت آموزش‌های فنی وحرفه‌ای گفت: در کشورهای پیشرفته آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بسیار جدی گرفته می‌شوند و آموزش‌ها فقط در حد دریافت یک گواهینامه نیست. لذا اگر به‌دنبال رفع مشکل بیکاری هستیم باید آموزش‌های  زمینه‌ای فراهم کنیم که آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای جدی  گرفته شوند.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ مهارت‌آموزی باید از سنین کودکی در افراد نهادینه شود تا افراد با تخصص و دانش کافی وارد بازار کار شوند.