جانشین فرمانده ناجا ۶ ماموریت اصلی پلیس در سال جاری را تشریح کرد

سردار اسکندر مومنی در پنجمین جلسه قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ناجا که در بندرعباس برگزار شد با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و قدردانی از تلاش‌های مجموعه انتظامی استان هرمزگان، اظهار داشت: هدایت واحد و وحدت رویه در راستای شناسایی و برخورد با ریشه‌های کلان قاچاق و سرشاخه‌های آن ضروری است.

وی با اشاره به تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در سال جاری، مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنین پرداختن به موضوعات اجتماعی و اخلاقی، تصادفات و قرارگاه جهادی و آموزشی را 6 ماموریت مهم ناجا در سال جاری عنوان کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در هرمزگان بالاترین اولویت مبارزه با قاچاق است و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری مد ظله العالی نشان از اهمیت این موضوع دارد.

مومنی ادامه داد: علت عمده نامگذاری امسال به نام "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" حمایت از تولید کالای ایرانی و اشتغال زایی است چرا که پدیده شوم قاچاق لطمات جبران ناپذیری به سرمایه و مشاغل تولیدی کشور وارد می‌کند.

وی از بیکاری به عنوان منشاء و علت عمده بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه نام برد و افزود: قاچاق در هر صورت اثر وضعی خود را برجای می‌گذارد و هزینه جرم را بالا می‌برد لذا کالای قاچاق نباید وارد عرصه اقتصادی شود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استفاده از کالای قاچاق، علاوه بر حمایت از تولیدات خارجی، موقعیت کشور را در شرایط بین المللی به مخاطره می‌اندازد و باعث افزایش آسیب‌های اجتماعی می‌شود لذا ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کاهش جرایم تاثیرات بسزایی دارد.

اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی، دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق

سردار مومنی، اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی را دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: در مبارزه با این معضل باید بر روی باندهای بزرگ متمرکز شویم؛ قاچاق، موضوعی ملی است و باید به جای منفعت فردی، منافع کل کشور را در نظر بگیریم لذا ضروری است که به وظیفه خود درست عمل کنیم.

وی بر شناسایی و اطلاع رسانی خلاءها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع، ابزاری موثر در پیشگیری از قاچاق به شمار می‌آید.

جانشین فرمانده ناجا بر آموزش کارکنان و نیز اقدامات صیانتی و پیشگیرانه در جلوگیری از بروز تخلفات تاکید کرد.