دولت باید هزینه‌های سلامت افرادی که توانایی پرداخت ندارند را بپردازد

حمیدرضا حاجی بابایی بعدازظهر پنج شنبه در نشستی با مدیرکل بیمه سلامت استان همدان از انجام دیدارهای برنامه‌ریزی شده با وزیر بهداشت و وزیر تعاون خبر داد و گفت: موضوع ادغام بیمه‌های پایه و طرح تحول در نظام سلامت مورد بررسی قرار گرفته و بررسی در این زمینه ادامه دارد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی باابراز رضایت مردم و پزشکان از اجرای طرح تحول نظام سلامت و بیان اینکه در اجرای این طرح بار عمده هزینه‌ها به دوش دولت افتاده است، گفت: رشد هزینه‌های سلامت بالاست و این امر منجر به مشکلاتی در بودجه دولت خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: اقشاری که دارای توانمندی پرداخت هستند باید سهم خود را از هزینه‌های بیمه درمان و سلامت بپردازند.

وی با بیان اینکه دولت باید هزینه‌های سلامت افرادی که توانایی پرداخت ندارند را بپردازد، گفت: کارکنان دولت توانایی پرداخت دارند اما توانشان کافی نیست بنابراین دولت در این زمینه نیز باید حمایت‌های لازم را به عمل آورد.

حاج‌بابایی با بیان اینکه بخش دیگری از هزینه‌ها نیز باید از محل هدفمندی یارانه‌ها تامین شود، گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید سهم قانونی سازمان بیمه سلامت را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه بیمه‌ها باید یکپارچه شوند، گفت: طرح تحول نظام سلامت باید برای ادامه از پایداری، استحکام و قوام کافی در منابع و مصارف برخوردار باشد.