محمد فاضل در مراسم یادیاران که در لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار کرد: شهدا سرمشق زیادی را با دفتر مشق خود به جا گذاشته‌اند تا ما در آرامش و امنیت زندگی کنیم. ایران تنها کشوری است که خودمان تصمیم می‌گیریم که چه‌کار کنیم و زیر ظلم استکبار نمی‌رویم.

وی افزود: اگر بدانیم که اساس انقلاب چه بوده و آن را به نسل آینده انتقال دهیم موجب پایداری انقلاب و نظام جمهوری می‌شویم در غیر این صورت باید نگران باشیم.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه بسیج به عنوان آگاه‌ترین قشر جامعه است، گفت: این نهاد باید نقش خود را در ترویج اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی ایفا کند تا انقلاب را به دست صاحبش برسانیم.

فاضل ادامه داد:‌ یکی از مهمترین نقش‌های بی‌بدیل را رهبر انقلاب دارد.در جوامع امروز فقدان رهبری باعث سرگردانی کشورها شده است و امام خمینی (ره) نیز با هدایت پیامبرگونه این کشتی را به مرحله آرامش رساند و مردم نیز از دستورات ایشان تبعیت کردند تا انقلاب اسلامی رخ دهد و ما باید آرمان‌های این انقلاب را محقق سازیم.

وی گفت: یکی از دلایل انقلاب اسلامی اتحاد و همدلی همیشگی مردم بوده است. امروز بالاترین نیاز کشور پرهیز از چند قطبی شدن جامعه است که بسیج نقش بی بدیلی در این زمینه دارد. از گفتارهایی که موجب قطعه قطعه شدن جامعه می‌شود باید پرهیز کرد چرا که این گفتارها موجب می‌شود تا دغدغه‌های نظام و رهبری محقق نشود.

فاضل مطرح کرد: از جمله وظایفی که فرهنگیان باید به آن توجه کنند تبیین اصول و اهداف انقلاب اسلامی برای نسل آینده است و باید همدلی و همبستگی را ترویج دهیم.