معاون رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه شکاف بین نسل‌ها و درون نسل‌ها زیاد شده است، گفت: فضای مجازی سبب فاصله کلامی بین خانواده‌ها شده به‌نحوی‌که در چند سال گذشته در روز ارتباط کلامی آن‌ها ۲ ساعت بوده ولی در حال حاضر در روز ۱۷ دقیقه شده است.

 

به نقل از تسنیم، شهیندخت مولاوردی در جشنواره بزرگ خانواده و کودک (تجلیل از زنان و کودکان موفق و زوجین جوان تحت پوشش بهزیستی) که ظهر امروز به مناسبت روز خانواده در سالن همایش موسسه علوم و تحقیقات دامی کشور برگزار شد، اظهار داشت: در چنین روز پر برکتی باید از خانواده‌های 8 سال دفاع مقدس یاد کنیم و به نیازمندی‌های خانواده سالم و پایدار در کشور بپردازیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

 

وی افزود: باید در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه بیشتر پیگیر باشیم و آن را در اولویت قرار دهیم.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه نباید منکر نقش خانواده در پرورش باورها و اعتقادات و نگاه فرد به دمکراسی و صلح شد، گفت: راه دموکراسی و صلح از خانواده‌ها می‌گذرد.

 

مولاوردی با اشاره به اینکه باید به سمت یک جامعه خانواده‌محور حرکت کنیم، گفت: ایجاد نهضت فراگیر ملی برای ازدواج باید مورد توجه سازمان‌ها قرار گیرد.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه شکاف بین نسل‌ها و درون نسل‌ها زیاد شده است، ادامه داد: باید در این‌باره برنامه‌ریزی‌های جدی شود.

 

وی عنوان کرد: امروزه فضای مجازی سبب فاصله کلامی بین خانواده‌ها شده است به‌نحوی‌که در چند سال گذشته در روز ارتباط کلامی آنها 2 ساعت بوده ولی در حال حاضر در روز 17 دقیقه شده است.

 

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه باید مهارت‌ها بین کودکان و دانش‌آموزان به صورت رسمی اموزش داده شود، خاطرنشان کرد: تضاد تربیتی در خانواده‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس باید بررسی شود.

 

مولاوردی با تصریح اینکه سیاست‌های ما به سمت خانواده‌ها و کانون خانوادگی آنها است، افزود: بسته جامعه حمایت از زنان شاغل با مشارکت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در حال تدوین است. سند حمایت از مشارکت زنان و توسعه توانمندی زنان در ماه‌های آینده به تصویب خواهد رسید.

 

وی با اشاره به اینکه نقش خانواده در کاهش فقر و انتقال ارزش‌های فرهنگی قابل توجه است، گفت: باید با توجه به نیازهای خانواده‌ها برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری لازم را انجام دهیم.