ارزش‌ها و الگوهای دفاع مقدس دو عنصر رشد و نگهداری جوانان است

مهری سویزی عضو هیات مدیره جمعیت خدمت‌گذاران ایثار و مقاومت صبح امروز با حضور در نشست خبری اعلام رسمی فعالیت جمعیت خدمت‌گذاران ایثار و مقاومت ضمن عرض تبریک به مناسبت هفته دفاع مقدس گفت: بسیاری از کشورها نسل جوان خود را با دو عنصر ارزش‌ها و الگوها  رشد و نگهداری می‌کنند.

عضو هیات مدیره جمعیت خدمت‌گذاران بیان کرد: امروزه وقتی به مخزن ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب نگاه می‌کنیم می‌بینیم که سرشار از ارزش‌هاست که تنها کافی است تا رایحه خوش این ارزش‌ها به مشام همگان بخصوص جوانان برسد.

سویزی ادامه داد: اگر عطر حقایق و ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان برسد قلوب آنها نیز به سمت این ارزش‌ها هدایت می‌شود و آنها پاسدار ارزش‌‌ها و الگوهای انقلاب می‌شوند.

وی تصریح کرد: در جامعه امروز هر کسی به نوبه خود در برابر بیان و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس مسئولیت و وظیفه دارد.

عضو هیات مدیره جمعیت خدمت‌گذاران گفت: امروزه جمعیت خدمت‌گذاران این دغدغه را دارد که به میزان ظرفیت خود رسالت حفظ ارزش‌های انقلاب را انجام دهد.

سویزی افزود: شهید بهشتی یکی از پیشگامان تشکل و تهذب در مختصات انقلاب اسلامی است که می‌فرماید با افراد علمی‌، ایمانی و اخلاقی که سازما‌ن‌یافته نباشند به بخشی از اهداف هم نمی‌توان رسید. این جمله بیانگر این است که برای رسیدن به اهداف باید تمامی ظرفیت‌های اجتماعی به کار گرفته شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌سازی اجتماعی قدرت این را دارد که مردم را با انرژی و قدرت بیشتر گردهم آورد و به اهداف مورد نظر خود نائل شود.

عضو هیات مدیره جمعیت خدمت‌گذاران گفت: اگر تشکل‌های مردمی در حوزه‌ توده‌ها و نخبگان و به طور کلی در تمامی حوزه‌ها کنار هم قرار بگیرند نتایج بزرگی را رقم می‌زند. 

سویزی افزود: جمعیت خدمت‌گذاران ایثار و مقاومت با هدف خدمت به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها شکل گرفته و تلاش می‌کنند تا به صورت گروهی فعالیت خود را انجام دهد.

وی اذعان داشت: امروزه باید مخزن عظیم دفاع مقدس با توجه به نیاز و زبان روز کشور بازگشایی و به کار گرفته شود.

سویزی در پایان ضمن تاکید بر اهمیت خدمت‌گذاری به مردم گفت: تشکل خدمت‌گذاران جمعیت ایثار و مقاومت با توکل بر خدا و زیر بیرق فرهنگ ایثار و شهادت امام حسین (ع) تلاش می‌کند و در جهت حفظ و ارزش‌های ایثار فعالیت خود را در جهت خدمت‌گذاری به مردم انجام دهد.