هماهنگ نبودن سازمان ها در مواقع بحران سبب موازی کاری در کارها می شود

کولیوند سرپرست اورژانس کشور در اولین کارگاه پدافند غیرعامل در حوزه شناسایی زیرساخت ها و اولویت مراکز وزارت بهداشت  که امروز (شنبه) با حضور نمایندگان پدافند غیرعامل دانشگاه های سراسر کشور و مسئولین پدافند غیرعامل برگزار شد؛ اظهار داشت: مقوله پدافند غیرعامل را باید با جدیت و محکم و استوار پیش برد و ضرورت دارد که از آمادگی مناسب برخوردار باشیم که در مواقع بحران و اتفاقات غیرمترقبه بتوان عملیاتی کرد.

کولیوند افزود: از جمله مهمترین مباحثی که از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، بررسی وضعیت کنونی که در آن قرار داریم و شناسایی محدودیت های موجود که لازم است با برنامه ریزی هماهنگ و دقیق بتوان خدمات دهی داد.

وی گفت: تلاش های انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل قابل تحسین است ولی کافی نیست و لازم است که در همین راستا برنامه های نظام مند و مختلفی در دانشگاهها،در حوزه های بهداشت و درمان و تمامی حوزه های مرتبط با سطح بندی مناسب پیش ببریم.

سرپرست اورژانس کشور افزود: از جمله شاخص های پدافند غیرعامل که در مواقع بحرانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، همکاری با سایر دستگاه ها و استفاده از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های سازمان های دیگر می باشد، چرا که در صورت هماهنگ نبودن سازمان ها در مواقع بحران باعث موازی کاری در انجام کارها و تداخل می شود که این به نوبه خود موجب آسیب می شود.

کولیوند گفت: آنچه به عنوان یک برنامه برای ما مهم است توسعه کار و آمادگی برای ارائه فعالیت و خدمت در شهرهای بزرگ خصوصا تهران و سایر استانهای کشور است.

وی تصریح کرد: باید بررسی و وارزیابی  کرد، در صورتی که بحرانی برای یکی از شهرها خصوصا شهرهای بزرگ مثل تهران اتفاق بیفتد تا چه اندازه ما از آمادگی و هماهنگی با سایر دستگاهها برخوردار هستیم که بحران را مدیریت و به مردم خدمت رسانی کرد.

وی با اشاره به ارزیابی سازه ها و بسترهای آمادگی در برابر بحران افزود: ضروری است که آموزش و آگاهی کافی و کاربردی به همگی داده شود، به نحوی که خروجی این جلسات انتقال آگاهی ها و آموزش ها به سایرین باشد و ماحصل این جلسات انتقال تجربیات به صورت سلسله وار  به سایرین باشد که بتوان با کسب آگاهی ها و تجربیات بتوان دردی را از دوش دردمند برداریم.

سرپرست اورژانس کشور ادامه داد: لازمه خدمت رسانی و انجام وظیفه در این حوزه این است که همه ما با هم، هم زبان و هم گروه باشیم و کارهایی را که شیوه عملیاتی و خدمات رسانی دارد را به عنوان شاخص های اصلی بدانیم.