برگزاری دوره آموزشی «سواد فضای مجازی»

حجت‌الاسلام "ذکریا نیکویی" با بیان اینکه فضای مجازی فرصتی است که باید همه از آن به نحو احسنت استفاده کنند، اظهار کرد: روحانیون که افسران ترویج دین هستند نیز باید در این فضا فعال بوده و بهترین استفاده را از این ظرفیتی که مدتهاست به وجود امده داشته باشند و در چنین عرصه‌ای که دشمن به گسترش فعالیت‌های ضد دینی و ضد ارزشی می‌پردازد، به شبهات پیش آمده برای جوانان پاسخگو باشند.

وی تصریح کرد: پیرو بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت شناسایی شبهات روز و پاسخ به آنها به عنوان اهم وظایف حوزه‌های علمیه و این که این کار هیچ منافاتی با فقاهت ندارد و باید برای پاسخ به شبهات دینی نیز همانند کاوشهای دقیق و پردامنه فقهی، اقدام و عمل کرد  که در چنین زمانی که آحاد مردم  در فضای مجازی به نوعی فعال هستند با شیوه‌های نوین، جذاب و به روز در توسعه ارزشهای اسلامی بپردازند.

معاون تعلیم وتربیت آموزش سازمان بسیج رسانه گفت: توسعه آموزش‌ها و توسعه توان تبلیغی در فضای مجازی و حمایت ویژه و جدی از این اقدامات در ادامه برنامه‌ها باید اتفاق بی‌افتند تا روحانیون و مبلغان دینی با ارتباط با جوانان به سئوالات شرعی، معنوی و اعتقادی آنان پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: لذا سازمان بسیج رسانه در همین راستا به دلیل اهمیت این موضوع  یک دوره آموزشی مبنی بر سواد فضای مجازی ویژه طلاب و مبلغین حوزه‌های علمیه استان تهران برگزار می‌کند.

معاون تعلیم وتربیت آموزش سازمان بسیج رسانه یادآور شد: دشمنان در فضای مجازی با تمام توان علیه باورها و مقدسات دینی ما کار می‌کنند لذا باید طلاب و فضلای مستعد از این بستر در راستای ترویج دین و پاسخ گویی به شبهات نهایت استفاده ببرند.