۶۰۰ روحانی به مدارس  سراسر کشور اعزام شدند

حامدعلامتی جزییات برنامه‎های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را در این ایام تشریح کرد و گفت: نهضت حسینی‌(ع) چشمه‌ای جوشان است که در طول اعصار مختلف توانسته است مومنان حقیقت‌جو را گرد خود جمع آورد.

وی با اشاره به اهداف و برنامه‌های انجمن‌های اسلامی مدارس در ماه محرم گفت: یکی از هدف گذاری‌های اتحادیه تربیتی است تا مخاطبان بتوانند از الگوهای مطلوب در تربیت حماسی بهره‌مند شوند و جوانان عاشورا و عاشورایی داشته باشیم، تقویت روحیه آزادگی و عزت دینی در بین مخاطبان، تقویت انس و ارادت قلبی به خاندان عترت و طهارت (ع) از دیگر اهداف تربیتی ماست.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به هدف‌گذاری تشکیلاتی گفت: تقویت انسجام تشکیلاتی سطوح مختلف شبکه به ویژه اعضای هیات‌های مرکزی، زمینه‌سازی جهت ارتباط‌گیری عناصر شبکه تشکیلاتی، زمینه‌سازی آشنایی اعضای طرح راهنمایی با اتحادیه و اهداف آن، زمینه‌سازی جهت نقش‌آفرینی قرارگاه‌های عملیات شهری و استانی در ایفای نقش عملیاتی از اهداف تشکیلاتی است.

وی ادامه داد: تقویت فضای معنوی مدارس و محیط عمومی مدارس و شهرها با بهره‌گیری از نور سیدالشهدا (ع) و ترویج مفاهیم مرتبط با قیام عاشورا به ویژه آزادگی، عزت دینی و حماسه آفرینی از اهداف جریان‌سازی ماست.

علامتی با بیان اینکه برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در دو مرحله برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: مرحله اول روز دوشنبه 12 مهرماه تا روز جمعه 23 مهرماه است به عبارتی اول تا 12 محرم‌الحرام فاز اول برنامه‌ها اجرا می‌شود و مرحله دوم از روز دوشنبه 24 مهرماه تا روز یکشنبه 30 آبان ماه به عبارتی 13 محرم تا اربعین حسینی فاز دوم اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به مرحله اول برنامه‌ها گفت: در سطوح عملیاتی برنامه‌ها به صورت مدرسه‌ای، شهری و استانی برگزار می‌شود. زنده نگاه داشتن شور و شعور حسینی که ظهور این عظمت در مدارس مجاهدتی بزرگ است به عهده مسئولان و اعضای انجمن اسلامی گذاشته شده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به مأموریت‌های پیشنهادی به برگزاری برنامه‌ها در ایام ماه محرم گفت: فضاسازی محیطی مدرسه، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، برگزاری هیئت انصارالمهدی(عج) در مدرسه، فعالیت‌های جانبی در محرم، قرارهای معنوی عزا، برگزاری مسابقه کتابخوانی بوی سیب، تجمع‌های هیئت‌های دانش‌آموزی احلی من العسل، هیئت‌های دانش‌آموزی انصارالمهدی(عج) به صورت شهری، برگزاری برنامه‌های ویژه قرارگاهی و اجرای برنامه‌های ویژه اعضای طرح راهنمایی و طرح کاروان عشق از برنامه‌های ما در ماه محرم است.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت ماه محرم فضاهای مدرسه به ویژه نمازخانه‌ها و حسینیه‌ها سیاه پوش می‌شوند و پوسترهایی حاوی مفاهیم ارزشمند عاشورایی در مدارس نصب می‌شود. اعزام مبلغان و روحانیون به مدارس و برگزاری کلاس‌های پرسش و پاسخ از دیگر برنامه‌های ماست.

علامتی با بیان اینکه رادیو محرم را در مدارس راه‌اندازی خواهیم کرد خاطرنشان کرد: در وقت‌های زنگ تفریح از رادیو محرم فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و اساتیدی همچون شهید مطهری درباره حضرت امام حسین (ع) و نهضت عاشورا و همچنین مداحی‌های وزین را از رادیو محرم پخش خواهیم داشت.

وی یادآور شد: سازماندهی و بهره‌مندی از گروه انتظامات به منظور ایجاد نظم هر چه بهتر مراسم و استفاده از لباس‌های هماهنگ و نمادهای مناسب برای خادمان عاشورایی از برنامه‌های فضاسازی محیطی مدرسه، اطلاع‌رسانی و تبلیغات است.
علامتی با اشاره به برگزاری برنامه هیئت انصارالمهدی(عج) در مدارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های جانبی در دهه محرم شامل تشکیل گروه‌های نشریه‌نویسی با موضوع محرم، تشکیل گروه تعزیه‌خوانی یا نقاله‌خوانی، تشکیل نمایشگاه‌های موضوعی، برگزاری حلقه معرفت، برگزاری جلسات ادبی (سوگواره عاشورا) قرارهای معنوی، برگزاری مسابقه کتابخوانی بوی سیب را شامل می‌شود که موجب تقویت سطح ایمان و معرفت دانش‌آموزان عضو انجمن اسلامی خواهد شد و در قرارهای معنوی در یک روز خاص اعضا به صورت دسته جمعی عهد می‌بندند که یکی از خصائص اخلاقی امام حسین (ع) را در خود نهادینه کنند.

وی یادآور شد: تجمع هیئت دانش‌آموزی احلی من العسل نیز ‌شنبه 17 مهر‌ خواهیم داشت و از ظرفیت مداحان دانش‌آموز و اجراهای برنامه‌های جریان‌ساز از قبیل امضای عهدنامه استفاده خواهیم کرد. همچنین هیئت‌های دانش‌آموزی شهری به صورت مستمر در ایام محرم که فضای مطلوبی برای فعالیت تربیتی است را خواهیم داشت و تعداد 400 هزار دانش‌آموز در این هیئت‌ها شرکت می‌کنند.

وی گفت: تعداد 1300 هیئت مدرسه‌ای فعال در کشور زیر نظر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان وجود دارد که از این تعداد 400 هزار دانش‌آموز در این هیئت‌ها شرکت می‌کنند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به برنامه استانی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: برنامه‌های استانی اتحادیه نیز با حضور مداحان دانش‌آموز و نیز سخنرانان ویژه برای اجرای برنامه هیئت دانش‌آموزی در شهرستان‌ها به صورت دوره‌‌ای اجرا خواهد شد.