باران و برف نیمه شمالی کشور را در بر می‌گیرد

 احد وظیفه درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: تا اواخر وقت امروز جمعه شاهد افزایش دما و وزش باد شدید در استانهای ساحلی خزر، گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل خواهیم بود.

وی سایر نقاط کشور را دارای جوی آرام دانست و افزود: تنها برخی نقاط استان کرمان تا اواخر وقت امشب دچار بارشهای پراکنده باران و رعد و برق خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد و گفت: سامانه بارشی فردا شنبه از شمال غرب وارد کشورمان خواهد شد و نیمه شمالی کشور را تا اواسط هفته تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وظیفه تصریح کرد:  این سامانه بارشی که تا روز دوشنبه مهمان کشورمان خواهد بود، موجب بارشهای باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کاهش نسبی دما در استانهای ساحلی خزر، مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل خواهد شد.

وی ادامه داد: دریای خزر نیز  در روزهای شنبه تا دوشنبه مواج خواهد بود و شدت بارشها در سه روز آینده در شمال آذربایجانها، مازندران، گیلان، غرب گلستان و خراسان شمالی خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود که در روزهای یکشنبه و دوشنبه با تقویت جریانات سرد شمالی ناشی از ورود سامانه بارشی شاهد بارش برف در ارتفاعات گیلان، مازندران و اردبیل باشیم.

وظیفه تصریح کرد: این سامانه بر روی نوار شمالی کشور، تاثیر بسزایی خواهد داشت و موجب بروز آبگرفتگی و سیلاب در برخی معابر استانهای شمالی همچون مازندران، گیلان، گلستان و اردبیل خواهد شد که امیدواریم مسئولان به هشدارهای لازم توجه کنند.

وی درباره وضعیت جوی تهران نیز اظهار کرد: دمای هوای تهران در حال حاضر 27 درجه بالای صفر است که در روزهای آینده تغییر محسوسی را شاهد نخواهیم بود و سامانه بارشی که وارد کشور خواهد شد تنها موجب کاهش دو درجه‌ای دما در تهران خواهد شد.