نقش آفرینی تامین اجتماعی بدون اتکا به منابع دولتی

 سید تقی نوربخش در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه و امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین معاونت مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: با تعامل صورت گرفته بین وزارت ارشاد و سازمان تامین اجتماعی نسبت به اقداماتی در راستای کاهش مشکلات خبرنگاران اقدام شده است.

وی گفت: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد اجتماعی و اقتصادی کشور است که نقش کلیدی را در جامعه ایفا می‌کند.

نوربخش گفت: سازمان تامین اجتماعی تنها یک صندوق بازنشستگی نیست بلکه تامین درمان برای 42 میلیون نفر بیمه شده سازمان را انجام می‌دهد و این سازمان برای بازنشستگان خود خدمات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی 18 نوع خدمت بیمه‌ای را ارائه می‌دهد گفت: این خدمات در قالب بیکاری، حوادث ناشی از کار و ... است و هزینه‌های بن خواربار، حق مسکن، غرامت دستمزد و ... را پرداخت می‌کند.

وی گفت: این سازمان 5200 نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی دارد که بدون اتکا به منابع دولتی نقش آفرینی می‌کند و در اقتصاد کشور تاثیرگذار است.

نوربخش گفت: با توجه به گستردگی وظایف سازمان تامین اجتماعی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این سازمان در هر 24 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دخیل است.

وی بیان داشت: سعی کردیم که از حواشی که سازمان در سال‌های گذشته داشته است دور شویم و با شرکای خود تعامل برقرار کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنده 4 اصل قانون‌مداری، برنامه‌محوری، شفافیت و پاسخگویی و پاکدستی را مدنظر داشته‌ام که در حوزه پاسخگویی با تعامل با رسانه‌ها توانسته‌ایم اقدامات مثمر ثمری را انجام دهیم.

وی بیان داشت: در مدیریت قبلی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی منحل شده بود و این به عنوان یک نقص مطرح بود و ما این معاونت را دوباره احیا کردیم چرا که نقش بسزایی در تعامل با شرکای سازمان دارد.

نوربخش به تعطیل شدن روزنامه خورشید اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه رسانه‌های کشور رسانه تامین اجتماعی است نیازی به داشتن روزنامه خورشید نبود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بنده تاکنون 8 نشست خبری با تمامی اصحاب رسانه بدون هیچگونه محدودیتی داشتم و شفافیت و اطلاع‌رسانی جزء الزامات کاری ما محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: برای حضور دستگاه‌های نظارتی در تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی نداریم و در حال حاضر سیستم پاسخگویی آنلاین نیز در این سازمان فعال شده است که بیمه شدگان نمی‌توانند مشکلات خود و همچنین مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

به گزارش فارس، در این مراسم، اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه نیز برگزار شد که در آن حسن رضایی خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در حوزه گزارش برگزیده شد.