سازه فیلتر تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس بزودی وارد مدار خواهد شد

مهدی ذوالفقاریان ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سیستم تصفیه فیزیکی آب دریاچه شهدای خلیج فارس، از تلاش برای راه‌اندازی سازه فیلتر تصفیه‌خانه این دریاچه خبر داد و گفت: عملکرد سازه‌های آشغالگیر، ریزپالاینده و شفاف‌کننده به منظور تصفیه فیزیکی دریاچه شهدای خلیج فارس، توسط سازه فیلتر تکمیل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش برای تکمیل پروژه احداث تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس روی خرید و نصب تجهیزات ساختمان تصفیه شیمیایی، محوطه‌سازی و هوشمندسازی این مجموعه متمرکز شده است، افزود: بخشی از تجهیزات مورد نیاز برای تکمیل ساختمان تصفیه شیمیایی شامل دستگاه هیپوکلریت وارد کارگاه پروژه شده است.

وی همچنین با اعلام پیشرفت عملیات محوطه‌سازی و جدول‌گذاری در محوطه تصفیه خانه دریاچه شهدای خلیج فارس، از آغاز عملیات ساخت سردرهای ورودی این مجموعه خبر داد.

به گفته جانشین مجری طرح‌های ویژه سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، در حالی که عملیات خرید و حمل ابزار دقیق و سایر تجهیزات مربوط به هوشمندسازی تصفیه‌خانه دریاچه شهدای خلیج فارس در حال انجام است، پیشرفت عملیات اجرایی این پروژه از مرز 75 درصد فراتر رفته است.

براساس این گزارش،با گذشت 4 سال از آبگیری دریاچه شهدای خلیج فارس، ضرورت بهره برداری هرچه باکیفیت‌تر از این پهنه آبی و همچنین استفاده بهینه از منابع آب، احداث یک تصفیه خانه در فاز دوم پروژه را اجتناب ناپذیر ساخته است. با برخورداری از چنین ظرفیتی می توان در ماه هایی که امکان آبگیری از رودخانه کن فراهم نیست، آب موجود در مخزن دریاچه را با استفاده از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال برگشت آب، به تصفیه خانه رساند و برای استفاده مجدد در دریاچه تصفیه کرد.