شورای شهر باید پاسخگوی مطالبات اجتماعی باشد

پرویز سروری در این خصوص اظهار داشت: قطعا شورای شهر آینده باید بتواند با توجه به اولویت‌هایی که امروز شهر ما به آنها نیاز دارد افرادی متناسب با این اولویت‌ها را جذب کند.

 

این عضو شورا تاکید کرد: بنابراین در لیستی که درحال تهیه آن هستیم تلاش داریم تخصص‌های لازم برای اداره شهر مثل محیط زیست، حمل و نقل، عمران، اجتماعی و فرهنگی مدنظر قرار دهیم. از سوی دیگر، سعی داریم این لیست به هیچ عنوان سیاسی نشود و افراد سیاسی این لیست را پر نکنند، بلکه افرادی را در لیست داشته باشیم که تخصص‌های موردنظر ما را تامین کنند حتی اگر گمنام باشند.

 

وی با تاکید بر تهیه لیست کارشناسی اظهار داشت: کارکردهای شورا طی 14 سال گذشته قابل قبول بوده البته ضعف‌هایی هم داشته است.از این رو مدل ما مدلی است که هم از تجربیات 14 سال گذشته استفاده می‌کند هم راهکارها و راه‌حل‌هایی برای رفع مشکلات و نقاط ضعف ارائه خواهد داد.

 

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ادامه در خصوص جزئیات لیست و انتخاب سرلیست نیز گفت: هنوز لیست بسته نشده و هنوز در مرحله مشخص کردن شاخص‌ها و معیارهای انتخابات افراد برای لیست هستیم.

اکنون درحال تکمیل کردن بانک اطلاعاتی خود هستیم.به تدریج درحال جانمایی افراد موجود در لیست در تخصص‌های موردنیاز برای شورا هستیم.

 

وی در خصوص شاخص‌های انتخاب افراد در لیست نیز گفت: داشتن سبد رای نسبی، مقبولیت، صلاحیت مکتبی و سیاسی و اخلاقی و از همه مهم‌تر کارآمدی و تخصص لازم از جمله ویژگی‌های لازم برای حضور افراد در لیست است.

 

این عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: قطعا تعدادی از اعضای کنونی هم در لیست حضور دارند البته کسانی که کارنامه قابل قبولی دارند.برخی از اعضای اصولگرا براساس روندی که داشته‌اند راه خود را از ما جدا کردند که طبیعتا در لیست ما حضور ندارند. علاوه بر این ما در انتخابات پیش‌روی شورا حتما نوگرایی و نگاه جدید را حاکم خواهیم کرد و لیست ارائه شده لیستی نو و کارشناسی خواهد بود.

 

سروری تاکید کرد: ما لیست خود را به گونه‌ای تنظیم خواهیم کرد که اگر تعداد اعضای شورا به 31 نفر سابق بازگشت توانایی تطبیق را داشته باشیم.