موتور سیکلت ها عامل 20 درصد آلودگی شهر تهران
مهدی چمران رئیس شورای عالی استان‌ها در حاشیه همایش مشترک مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان‌ها و رؤسای شورای استانی کشور و ابتکار معاون رئیس جمهور که امروز(دوشنبه) در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران،اظهار داشت: دولت ، شورا و شهرداری‌ها باید برنامه‌ریزی‌های خود را عملیاتی کنند و همچنین این برنامه‌ریزی‌ها باید مستمر باشد.
 
وی افزود: امروزه کنترل آب و فضا‌های سبز به صورتی جدی در دستور کار قرار دارد، به همین دلیل مقام معظم رهبری سال گذشته فضای هزار و 600 هکتاری را که جزو یکی از تفرجگاه‌های سالن‌های شهر تهران محسوب می‌شود را به مدیریت شهری تحویل داد.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه دولت باید در راستای حمل و نقل عمومی به مدیریت شهری کمک کند، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی می‌تواند در کاهش آلایندگی‌ها بسیار مؤثر باشد.
 
چمران تصریح کرد: اگر بر اساس برنامه‌ریزی کار‌های علمی انجام دهیم می‌توانیم از آلودگی هوای شهر بکاهیم.
 
وی با تأکید بر اینکه 20 درصد آلودگی شهر تهران مربوط به موتور سیکلت‌ها است، افزود: این موضوع باید ساماندهی شود و موتور‌سیکلت‌های برقی باید جایگزین موتور‌سیکلت‌های کاربراتوری شود.
 
رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه توسعه اتوبوس و مترو به کمک دولت عملیاتی نمی‌شود، گفت: به دلیل رکود اقتصادی 4 سال است که اتوبوس به شهر‌ها وارد نشده و به همین دلیل باید ساماندهی شود.