انجام مطالعات ادغام جنوب منطقه 2 و 5 به منطقه جدید
مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نود و سومین جلسه شورای شهر با بیان اینکه بیش از 40 سال است که پیگیر طرح اصلاح مناطق 2،5،9 و 10 شهر تهران هستیم، اظهار داشت: منطقه 2 یکی از مناطق عجیب و غریب شهر تهران است به همین دلیل پیشنهاد شده که جنوب منطقه 2 و 5  و همچنین منطقه 9 و 10 با یکدیگر ادغام و منطقه جدیدی ایجاد شود.
 
وی افزود: جنوب منطقه 2 و 5 از نظر بافت با یکدیگر همخوانی دارند و در حال حاضر مطالعات تبدیل منطقه در حال  انجام است. 
 
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شمال منطقه آزادی و بافت‌های فرسوده مشکلات زیادی را برای این منطقه ایجاد کرده است، تصریح کرد: باید در راستای ساماندهی این محله‌ها اقداماتی انجام شود. 
 
چمران با بیان اینکه در بسیاری از معابر منطقه 2 تهران بارگذاری‌های بیش از حد صورت گرفته است، تاکید کرد: مدت‌هاست که در این منطقه دادن یک طبقه اضافی بر خلاف طرح تفصیلی رواج یافته به همین منظور طی مکاتبات زیادی با شهردار این منطقه درخواست کردم که این تخلفات را به دادگاه ارجاع خواهیم داد. 
 
وی در پایان گفت: از شهردار این منطقه درخواست دارم که بر اساس طرح تفصیلی عمل کند چرا که در حال حاضر طرح تفصیلی موجود تراکم‌های را در این منطقه ایجاد کرده و دادن طبقات اضافی نیز مشکل را افزایش می‌دهد.