کشف ۴۵۰ میلیارد تومان کالای قاچاق از ابتدای سال در هرمزگان

سردار عزیزالله ملکی با اشاره به کشف بیش از 9.1 میلیارد تومان کالای قاچاق در هفته گذشته اظهار کرد: به دنبال تلاش همکاران ما در استان هرمزگان و با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی انجام شده طی هفته گذشته، موفق به شناسایی و کشف چندین محموله کالای قاچاق به ارزش بیش از 91 میلیارد ریال شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان افزود: در یکی از عملیات‌های انجام شده، ماموران پلیس موفق شدند 3 هزار و 496 دستگاه انواع جک برقی قاچاق را که توسط یک دستگاه کشنده در حال جابجایی بود شناسایی و کشف کنند که در این عملیات یک نفر دستگیر و خودروی مذکور نیز توقیف شد.

وی اضافه کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص شد این محموله قاچاق با اسناد جعلی و از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور شده بود که با توجه به این موضوع، پیگیری‌ها ادامه دارد و ارزش این محموله بالغ 5.4 میلیارد تومان تخمین زده شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: به دنبال عملیات‌های متعدد انجام شده در هفته گذشته 61 دستگاه خودروی سبک و سنگین قاچاقچیان کالا توقیف شد و 107 نفر نیز دستگیر شدند.

به گفته فرمانده انتظامی استان هرمزگان، محموله‌های کشف شده کالاهای قاچاق در هفته گذشته در این استان شامل سیگار، پارچه، لوازم صوتی و تصویری، لوازم خانگی، برنج، البسه و احشام بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال جاری بیش از 450 میلیارد و 700 میلیون تومان کالای قاچاق در استان هرمزگان کشف و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 65 درصد رشد داشته است.