برگزاری نمایشگاه کتاب مدارس

مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در خصوص «مهم‌ترین برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دانش‌آموزان»، اظهار داشت: امسال 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه برگزار می‌شود و 4 میلیارد تومان نیز صرف خرید کتاب برای مدارس می‌شود تا این کتاب‌ها در مدارس فروخته شود.

وی ادامه داد: کتاب‌ها با تخفیفاتی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود و کتاب‌های باقیمانده در این نمایشگاه‌ها در کتابخانه‌های مدارس باقی خواهد ماند.

علی‌اکبرزاده تأکید کرد: در حال حاضر سرانه کتاب در طول سه سال گذشته از 4 کتاب به ازای هر دانش‌آموز در کتابخانه مدارس به 10 کتاب افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در خصوص «میزان نُرم مطالعه در بین دانش‌آموزان»، تصریح کرد: تعیین میزان نُرم مطالعه دانش‌آموزان کار سختی است؛چرا که دانش‌آموزان دائماً کتاب‌های درسی و غیردرسی مطالعه می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان در سال جاری عنوان کرد: امسال دو برنامه مهم در مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان قرار داده‌ایم که یکی «نقد ادبی» و دیگری «نقدی هنری» است که رشته‌های جدیدی بوده و دانش‌آموزان را به مطالعه بیشتر ترغیب می‌کند و این دو رشته همه دانش‌آموزان کشور را شامل خواهد شد.