هیچ چیزی مثل بوی سیر دهان شما را بدبو نمی کند. مهم نیست که چقدر سعی می کنید آن را از بین ببرید، این رایحه در تمام طول روز با شما خواهد بود. اما دانشمندان از دانشگاه اوهایو گفته اند: آن ها یک راه حل دارند: طبق یک مطالعه ی جدید سیب خام یا کاهو می تواند بوی زننده ی سیر را به سرعت از بین ببرد.

در این مطالعه افراد حبه های سیر را به مدت ۲۵ ثانیه جویدند و سپس فوراً آب، سیب، کاهو، نعنا و یا چای سبز نوشیدند. سیب و کاهو موثرترین موادی بودند که بوی سیر را در کمتر از ۳۰ دقیقه کاهش دادند.

سیر حاوی ترکیباتی به نام آلیسین است که با جویدن آن این ماده شکسته می شود و یک بوی خاص ایجاد می کند. حتی اگر دهان خود را بپوشانید ترکیبات سیر با حرکت در روده و همراه جریان خون خود را به اطراف ریه می چسبانند و تا یک روز حال نفس شما را خراب می کنند.

طبق غریزه اولین کاری که می کنید مسواک زدن است. در حالی که شما فقط تکه های باقی مانده را از دندان هایتان پاک می کنید و کاری در مورد خاموش کردن بوی ترکیبات سیر در ریه خود نمی توانید انجام دهید. اما اگر کاهو یا سیب همراه آن (یا بلافاصله بعد از آن) بخورید، ترکیبات سیر با این مواد خنثی می شوند. فقط خیلی صبر کنید چون قبل از این که سیر خود را به روده و یا جریان خون برساند این فرایند باید در چند دقیقه با سیب یا کاهو انجام شود. این بهترین کاری است که شما می توانید در مورد بوی سیر انجام دهید.