صادرات محصولات شیلاتی بیش از واردات
حسن صالحی رئیس سازمان شیلات از تراز تجاری  مثبت شیلات به عنوان یکی از زیر بخش های کشاورزی خبر داد و گفت: طی چند سال اخیر میزان و ارزش صادرات محصولات شیلاتی دو برابر واردات بوده است.
 
وی افزود: در شش ماهه نخست سال جاری، ارزش صادرات محصولات شیلاتی بالغ بر 110 میلیون دلار بوده که این رقم بیانگر رشد 30 درصدی صادرات است.
 
معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت کلی تولید و صادرات محصولات شیلاتی تصریح کرد: مجموع تولید آبزیان پرورشی و صید دریایی سال گذشته حدود یک میلیون تن بوده که از این میزان حدود 82 هزارتن به بازارهای هدف صادر شده است.
 
صالحی در خصوص ترسیم چشم انداز شیلات در آینده بیان کرد: با توجه به سرمایه گذاری ها در این بخش و توافقات بخش خصوصی با شرکت های بین المللی در تولید و پرورش ماهی در قفس، ماهیان سردآبی، گرم آبی، صید فانوس ماهیان و تجارت خارجی در سال جاری با رشد روبرو خواهیم شد.
 
این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: انتظار می رود با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه شیلات، رشد صد درصدی تولید در سال جاری را شاهد باشیم.
 
رئیس سازمان شیلات از صادرات قزل آلا به روسیه خبر داد و افزود: پس از انعقاد قرارداد میان تجار ایرانی و روسی صادرات آغاز شده و طبق آخرین آمارها یک محموله 20 تنی قزل آلا به این کشور صادر شده است.