معاون جدید رئیس جمهور خواستار  تغییر ذائقه گردشگری شد

 زهرا احمدی پور که سه روز پیش با حکم حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انتخاب شد در نخستین سفر استانی خود با حضور در استانداری سیستان و بلوچستان در نشست شورای راهبردی گردشگری این استان شرکت و به تشریح و تبیین مهمترین موضوعات مرتبط با گردشگری در سیستان و بلوچستان پرداخت.

وی در ابتدای صحبت‌های خود در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: اولویت‌های این استان مورد توجه این سازمان است و به طور حتم باید به ظرفیت های  استان سیستان و بلوچستان توجه کرد.

وی با بیان اینکه به استان سیستان و بلوچستان تعلق خاطر دارم افزود: در زمانیکه در دانشگاه تدریس می کردم به طور متناوب دانشجویان را برای بازدید از بخشهای مختلف این استان و ظرفیت های بسیارمناسب آن در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به سیستان و بلوچستان می آوردم.

احمدی پور در ادامه صحبت‌های خود به اولویت‌های حوزه گردشگری در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از موضوعاتی که باید به ان توجه داشت تغییر ذائقه در حوزه گردشگری است و به جای اینکه افراد ساعت‌ها در ترافیک شمال وقت خود را تلف کنند مسیرهای دیگر گردشگری و انواع گردشگری دیگر را باید به آنان تبیین کرد.

وی افزود: معتقدم که سرمایه تمدنی در کشور باید بازتولید شود و به نسل امروز منتقل شود و در کتاب‌های درسی نمادهایی از فرهنگ را به دانش آموزان و نسل امروز باید منتقل کنیم.

وی گفت: محکم کردن پایه‌های فرهنگی کشور می‌تواند باعث انسجام ملی شود و بنابر این موظف به حفاظت، مراقبت و انتقال مواریث فرهنگی به نسل های بعدی هستیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه گفت: ضمن اینکه توجه به هنرهای سنتی و صنایع دستی در کنار توسعه و تقویت گردشگری می‌تواند به هویت بخشی نسل آینده کمک کند و آنها بیش از پیش با سرمایه تمدنی کشور آشنا شوند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه صحبت های خود اظهارداشت: ظرفیت های سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ظرفیت هایی است که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

احمدی پور گفت: به عنوان مثال صنایع دستی و هنرهای سنتی یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد در کشور است که این هنر صنعت باید به الگوی زیست زندگی ما وارد شود.

وی در ادامه به نقش رسانه‌ها خصوصا صدا وسیما در این خصوص اشاره کرد و افزود: صدا و سیما در تولید برنامه ها خود و نیز در چیدمان دکور و طراحی صحنه می‌تواند به معرفی صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور بیش از پیش کمک کند.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز باید ذائقه را تغییر داد و در هر استان مسیرهای جدید گردشگری را به وجود بیاوریم چرا که معتقدم توسعه گردشگری می تواند به ایجاد نشاط اجتماعی بینجامد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استان سیستان و بلوچستان به عنوان یکی از مهمترین استان های کشور و یکی از استان های پهناور دارای ظرفیت های مهمی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و به اولویت های این استان به طور جدی توجه خواهد شد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با سفر به استان سیستان و بلوچستان ضمن دیدار با استاندار و مسئولان این استان مرزی کشور در نشست راهبردی گردشگری استان سیستان و بلوچستان شرکت کرد.

در این جلسه هم چنین بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در سخنانی با توجه به ظرفیت‌های استان سیستان و بلوچستان در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت: این استان یکی از مهمترین استان‌های شکور در حوزه تولید صنایع دستی است و دارای ظرفیت‌های فراوانی است.

وی گفت: سیستان و بلوچستان یکی از قطب‌های تولید و عرضه صنایع دستی وهنرهای سنتی است که به یکی از کانون‌ها و امیدهای ما در این حوزه تبدیل شده است.

وی افزود: این ستان پهناور دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه هنرهای سنتی است که تحت حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارد.

به گزارش میراث فرهنگی - علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تبریک به رئیس جمهور به خاطر تدبیر در انتخاب دکتر زهرا احمدی پور به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گفت: این حضور را به فال نیک در دولت می‌گیرم.

وی در سخنان خود به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: مهمان نوازی عالی ترین ظرفیت سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری است.

وی افزود: خوشبختانه این استان در حوزه زیر ساخت‌های گردشگری دارای ظرفیت های مهمی است که از جمله آن می‌توان به وجود 5 فرودگاه در استان، ایجاد مسیر آبی از طریق چابهار با کشور عمان و توسعه و تقویت شبکه ریلی اشاره کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: توجه به ظرفیت‌های این استان در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند به توسعه استان کمک کند.