همکاری نیروی انتظامی با شهرداری برای ساماندهی دست فروشان
ابوالقاسم چیذری مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با اشاره به موضوع ساماندهی دستفروشان، اظهار داشت: در حال‌حاضر 10 نقطه آلوده که وضعیت بسیار حاد دارند، شناسایی شده و به زودی به وضعیت آن‌ها رسیدگی خواهیم کرد.
 
وی افزود: با توجه به درخواست‌های اجتماعی و مطالبه شهروندی ساماندهی به وضعیت بساط‌گستران شهر را در اولویت اصلی کارهای خود قرار داده‌ایم.
 
مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با بیان اینکه چهار راه ولی‌عصر(عج) جزء دومین مراکز بسیار حاد است که وضعیت مناسبی ندارد، تصریح کرد: برای حل این مشکلات و ساماندهی وضعیت بساط‌گستران، نیازمند حمایت قوه قضاییه، دادستانی و نیروی انتظامی هستیم.
 
چیذری با اشاره به جلساتی که اخیرا بین شهرداری تهران و دادسرا در خصوص ساماندهی بساط‌گستران برگزار شده است، افزود: بنا به قولی که از سوی دستگاه قضا به ما داده شده به زودی احکام خوبی برای برخورد با دستفروشان و بساط‌گستران سودجو برای ما صادر خواهد شد.
 
وی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی قول مساعد داده که برای ساماندهی وضعیت دستفروشان و بساط‌گستران با ما همکاری داشته باشد، گفت: نیروی انتظامی قرار است برای جلوگیری از هر گونه رفتار خارج از عرف و ساختارشکنانه از سوی دستفروشان متخلف با ما همکاری داشته باشد.
 
مدیرعامل شرکت شهربان شهرداری تهران با بیان اینکه برنامه شرکت شهربان، ساماندهی و توجه به معشیت دستفروشان و افراد کم‌بضاعت است، گفت: به کمک مناطق 22 گانه مکانی را برای کمک به دستفروشان نیازمند مشخص می‌کنیم تا آن‌ها بتوانند در آن‌جا مستقر شوند و امرار معاش کنند.
 
چیذری تأکید کرد: همه‌ی محله‌های آلوده شهر تهران از دستفروشان و بساط‌گستران پاکسازی خواهند شد.