پرونده فیش های نجومی با جدیت بررسی می شود

محمد امین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به جلسه تشکل های دانشجویی با رئیس قوه قضاییه، گفت: به مناسبت ایامی که منتهی به روز دانشجو است؛ تشکل های دانشجویی میهمان ریاست محترم قوه قضاییه بودند.

وی تصریح کرد: روند جلسه صمیمی امروز، اینگونه بود که همه نمایندگان تشکل ها نقطه نظرات خود را به صورت تفصیلی بیان کردند و آیت الله آملی لاریجانی هم تک تک پاسخ دانشجویان را دادند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به نقطه نظرات دانشجویان در این جلسه،اظهار داشت: سوال پیرامون عملکرد قوه قضاییه،مباحث فیش های نجومی، املاک شهرداری، بیان ایرادات قضات و دادستانی های استانی و ضعف عملکرد آنها، بحث عدم شفافیت برخی از پرونده ها و عدم توجه قوه قضاییه به تبعات برخی از پرونده ها در جامعه، جزییات پرونده هایی همچون محمود صادقی لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، مباحث ساختاری و ایرادات عملکردی جزو مسائلی بود که در این جلسه بیان شد.

وی افزود: رئیس قوه قضاییه پیرامون بحث فیش های نجومی و املاک شهرداری تاکید داشت که این موضوع با جدیت بررسی می شود و سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات هم این موضوع را پیگیری می کند؛ این وقفه ای که ایجاد شده به این دلیل است که دولت در این چند ماه در یک مورد اطلاعاتی را در اختیار قوه قضاییه نگذاشته وحتی گویا از سوی دادستانی هم مهلتی داده شده که دولت هر چه سریعتر اطلاعات را جمع آوری کرده و به قوه قضاییه برساند.اگر دولت در حوزه فیش های نجومی با جدیت وارد کار نشود، ما مستقلا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به پاسخ آملی لاریجانی پیرامون بررسی پرونده املاک شهرداری، گفت: وی معتقد است که قوه قضاییه هیچ قصد و نیتی از دفاع از شهرداری نداشته و چند نفری هم در این حوزه احضار شدند و موضوع در حال پیگیری است، حتی به قالیباف هم گفته شده که این موضوع را بدون ملاحظات جناحی و سیاسی بررسی خواهد شد و وی هم ابراز داشته که ما مطیع قانون هستیم.

وی ادامه داد: در حوزه عملکردی که به یکی از نزدیکان لاریجانی وارد بود، رئیس قوه قضاییه اذعان داشت مماشاتی در این حوزه وجود ندارد و تاکید داریم که باید به صورت قانونی پیگیری شود.

سلیمی با اشاره به تاکید رئیس قوه قضاییه بر روشنگری ابهامات موجود پیرامون پرونده فاضل لاریجانی گفت: رئیس قوه قضاییه پیرامون پرونده فاضل لاریجانی گفت که عملکرد فاضل را تایید نمی کنم و قبول هم ندارم و به نظر من کار او اشتباه است این موضوع را از قول من نقل کنید. قضات در حال پیگیری هستند و من هم بدون هیچ ملاحظه ای پیگیر این پرونده خواهم بود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به ارتباط رئیس قوه قضاییه با فضای دانشگاه و دانشجویان گفت: انتظار داریم که سالانه وی در جمع دانشجویان حضور پیدا کند، وی با توجه به اظهاراتی که داشتند بسیار مشتاقند که در این جمع ها حضور یابند ولی به دلیل کارها و مشغله ها این فعالیت کم رنگ شده است.