دولت در 3 سال گذشته برای کارگران کاری انجام نداده است

حبیب‌الله محقق با ابراز نارضایتی از  نحوه برخورد محیط‌زیست اظهار داشت: امروز کارگران در بدترین شرایط بهداشتی کار می‌کنند؛ می‌توان با بازدید سرزده به یکی از کارگاه‌ها رفت و شرایط شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی را از نزدیک دید که در چه جوی، زن و مرد و جوان و نوجوان این استان مشغول کار هستند و چه شرایطی حاکم است.

وی تصریح کرد: در یک واحد تولیدی، مواد سمی آمونیاک در هوا پخش می‌شود و بنده به همراه استاندار سمنان از این واحد بازدید کردیم؛ خط خوابیده بود و گفتند تعمیرات داریم، بازدید که تمام شد خط تولید شروع به کار کرد و مشکلاتی از این دست که کارگران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان بیان داشت: مشکلات درمانی کارگران نیز بسیار زیاد بوده و آمارها نشان از این دارد که بسیاری از کارگران با انواع و اقسام بیماری‌ها مواجه هستند و کسی نیست که به حال و روزشان رسیدگی کند.

محقق ضمن تشکر از زحمات استاندار سمنان در رسیدگی به مشکلات حوزه کارگران گفت: طرح‌هایی در جلسات رفع موانع تولید ارائه شده است که امیدواریم باعث رشد اقتصادی تا پایان سال شود.

وی با اشاره به جلسات متعددی که شورای عالی کار در نیمه دوم سال برای تعیین حداقل حقوق و دستمزد برگزار کرده است، بیان داشت: بیش از 64 درصد از تورم عقب‌افتادگی حقوقی داریم؛ یعنی در طول دهه گذشته نسبت به نرخ تورم، حقوق ما عقب‌تر است که باید این عقب‌ماندگی ظرف مدت پنج تا شش سال‌ترمیم شود.

محقق با تأکید بر اینکه ما با هیچ دولتی عقد اخوت نداریم و هر جا که حقمان ضایع شود در هر دولتی که باشد اعتراض خود را اعلام می‌کنیم، گفت: خواسته ما از دولت این است که در این سه سال که کاری برای جامعه کارگران انجام ندادند، حداقل در مدت ‌زمان باقی‌مانده تا زمان انتخابات بخشی از حقی که باید به کارگران داده می‌شد را جبران کنند.

وی با اشاره به خدماتی که به اعضای خانه کارگر ارائه می‌شود، گفت: یکی از این خدمات، افتتاح پیش‌دبستانی صبح امید توسط خانه کارگر است که با مجوز از کل آموزش و پرورش استان سمنان هم‌اکنون 60 نفر از فرزندان کارگران با تعرفه‌های نیم‌بها در این پیش‌دبستانی ثبت‌نام کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان بیان داشت: در شهرستان‌های شاهرود و دامغان نمایندگی خانه کارگر فعال است و در سرخه و گرمسار نیز فعالیت‌هایی انجام می‌شود و باید گفت خدمات خانه کارگر در سطح استان از ایوانکی تا میامی ادامه دارد.