تاکید وزیر کشور بر نقش موثر مردم در کاهش اعتیاد

عبدالرضا رحمانی فضلی در دومین روز از همایش ملی صیانت و گفتمان‌سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اقدام و عمل در سازمان‌های مردم نهاد گفت: هنوز اشکالات و نقص‌هایی در مسئله مقابله با مواد مخدر در کشور وجود دارد که باید با حمایت دولت، توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و نیز کمک مردم تلاش کنیم تا شان ملت حفظ شود و اشکالات موجود در حوزه اعتیاد برطرف شود.

وی افزود: ایران در کاهش سرعت شیوع و گسترش اعتیاد گام‌های بلندی برداشته و سازمان ملل نیز به این موضوع اذعان دارد؛ همه باید کمک کنیم تا مسئله اعتیاد در کشور به حداقل برسد و مشکل به طور کامل رفع شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: همه جوان‌هایی که گرفتار اعتیاد می‌شوند جزو خانواده ایران هستند و بلای اعتیاد خبر نمی‌کند بنابراین جوان‌های ما در معرض تهدید هستند و باید به خاطر ایران دوستی و اعتقادات و فطرت پاکمان همه باهم همکاری کنیم تا مشکل رفع شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر تنها راه مطمئن و موثر برای صیانت و ساماندهی اعتیاد در کشور را مسئله پیشگیری دانست و افزود: باید همواره تلاش کنیم که در کشور کسی معتاد نشود چراکه اعتیاد هزینه‌هایی را بر کشور تحمیل می‌کند و با کمک‌های انجام شده تنها 20درصد از افراد معتاد موفق به ترک اعتیاد و نجات از مواد مخدر می‌شوند.

رحمانی فضلی همچنین با تاکید بر نقش موثر مردم در کاهش اعتیاد تصریح کرد: بدون شک با کمک خانواده‌ها و مردم می‌توانیم در خصوص کاهش اعتیاد گام‌های موثری برداریم.

وی در ادامه به نقش مهم آموزش‌و‌پرورش، آموزش اولیا و مربیان و دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: این دستگاه‌ها به جدیت در مسیر کار آموزش و پیشگیری هستند و موفق عمل کرده‌اند.

وزیر کشور با بیان اینکه در ابتدای کار هستیم، متذکر شد: با اشکالات و نواقصی در کاهش اعتیاد و مقابله مواجهیم که معتقدم بدون کمک مردم و البته دیگر دستگاه‌ها همچون امنیتی و نظامی، موفق نخواهیم شد.