مهارت اصلی نه گفتن به تهدیدات و پذیرش پیشنهادات پیشرو است

سردار اسکندر مومن در نشست تخصصی با اعضای هئیت علمی فرماندهان و مسئولان دانشگاه علوم انتظامی امین با بیان اینکه جهت گیری‌های آموزشی در گذشته دانش محوری بود نه پژوهش محوری، اظهار کرد: در تمام آزمون‌های دانشی میانگین نمرات بسیار بالا است و این در حالی است که در آزمون‌های مهارتی نمرات و امتیازات پایین است، یک تفاوت معنی داری بین آزمون‌های مهارتی و دانشی است و آن میانگین کمتر از 30 می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه میانگین زمان آموزش‌ها در زمان جنگ تحمیلی بین 45 الی 90 روز بود، تصریح کرد: در آن زمان عمده آموزش‌ها در بعد مهارتی بود.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: امروز نیاز مدیران به آموزش‌های مهارتی است که این موضوع باید از طریق مراکز آموزشی در ناجا نهادینه شود.

سردار مومنی با تاکید بر لزوم تمرکز بر مهارت و ایده پروری در ناجا گفت: مهارت اصلی نه گفتن به تهدیدات و پذیرش پیشنهادات پیشرو است لذا مدیران باید سازمان را با ایده‌های مناسب مهارتی پیش ببرند.

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: در مجموعه ناجا تحقیقات عموما تحقیقات بنیادی است که می‌بایست ریل گذاری و جهت گیری از تحقیقات بنیادی به کاربردی تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه از تمام ظرفیت‌های مهارتی و عملی در اداره سازمان باید استفاده شود، خاطرنشان کرد: مدیران باید سازمان را با مهارت‌های کاربردی اداره کنند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان اینکه حوزه تحقیقات و پایان نامه‌ها عرصه وسیعی در میدان عمل دارد، ادامه داد : در این زمینه مراکز آموزشی و تحقیقاتی باید تعامل خوبی با هم داشته باشند.

این مقام عالی انتظامی با تاکید بر اینکه دانشگاه امین باید با علم روز پیش برود، خاطر نشان کرد : دانشگاه امین محل تربیت نیروی متخصص، متعهد و ماهر است آن هم نیروی انسانی که دارای ایده و فکر برتر باشد.

سردار مومنی با اشاره به اینکه دامنه جرائم در حال توسعه و پیشرفت است، تصریح کرد: باید در علوم پلیسی هم از نظر دانشی، به روز بودن و هم از نظر مهارتی پیشرفت کنیم و در راستای دست یابی به این مهم، نیروی متناسب تربیت شود.

وی با تاکید براینکه در بستر دانشگاه، اتاق فکری نهادینه شود، افزود: این اتاق فکر دائما باید در حال تعالی باشد و ایده‌ها در آن به گونه ای نیاز سنجی شود که در مراکز تحقیقات، کاربردی و اجرایی شود و تمام این موضوعات زمانی محقق خواهد شد که گام‌های عملی برای رسیدن به اهداف مطلوب و نهایی برداشته شود.