چرا کودکان "بیش فعال" هستند؟

رحیم فیروزی درباره اینکه آیا علت  سوءرفتار و برخوردهای خشن دانش‌آموزان در مدرسه می‌تواند به دلیل سوءمزاج بدن باشد و راهکار طب سنتی در این زمینه چیست، اظهار کرد: بله بسیاری از بسیاری از رفتارهای ما ناشی از سوء مزاج بدن است.

به گفته وی اخلاق و رفتار علاوه بر نفس و روان ریشه در بدن یا اخلاط با دیدگاه طب سنتی دارد؛ نقل است مرحوم نخودکی افرادی که برای سیر و سلوک خدمت ایشان می‌آمدند ابتدا اصلاح مزاج می‌کرد تا جسم قابلیت نفس و روح بالاتر را داشته باشد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: کودکی که عنوان «بیش‌فعالی» در مدرسه می‌گیرد, گاهی با اصلاح رژیم غذایی روزانه بهبود می‌یابد؛ دو کودک در یک خانه با یک تربیت واحد، اخلاق متفاوت دارند و این ناشی از مزاج متفاوت آنهاست.

فیروزی تصریح کرد: برخورد مناسب در تغذیه و تربیت هر کودک مستلزم آشنایی با مزاج آنهاست؛ با اصلاح مزاج, کودکان کمتر بیمار می‌شوند.

وی یادآور شد: خواب نامناسب می‌تواند ناشی از سوءمزاج بدن و نخستین نشانه یک بیماری عمومی باشد؛ افراد اختلال خواب را جدی بگیرند؛ برخی از کودکان در خواب اختلال دارند.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: طب سنتی می‌تواند به جای داروهای خواب‌آور, درمان قطعی برای بی‌خوابی داشته باشد البته بهترین زمان خواب از ساعت 9 تا 0 1 شب الی ساعت 2 تا 3 صبح است.

فیروزی خاطرنشان کرد: فردی که شب به راحتی نمی‌خوابد و در خواب کلنجار می‌رود, با تشخیص اختلال مزاج، بهبود می‌یابد.