بسته های تشویقی برای نوسازی بافت های فرسوده

عبادالله فتح اللهی میرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اظهار داشت: باتوجه به این که نوسازی بافت های فرسوده به خصوص در مناطق مسکونی و پرجمعیت طی سال های اخیر  بیشتر اهمیت پیدا کرده است، هم اکنون بسته های تشویقی تهیه شده برای شهروندان ساکن در بافت های فرسوده بسیار مورد استقبال قرار گرفته و در حال گسترش است.

وی ادامه گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر ساکن بافت های فرسوده هستند، به طوری که تراکم جمعیت در این نقاط چند برابر تراکم جمعیت در دیگر مناطق شهری است که باید برای جلوگیری از فقیرتر شدن زیرساخت های این بافت ها، سرانه های خدماتی و فضای سبز توسعه یابد.

فتح اللهی تصریح کرد: تجربیات موفق در دفاتر خدمات نوسازی باید به سایر کلانشهرها توسعه یابد تا تهدیدها تبدیل به فرصت شوند و اگر الگوی به کار گرفته شده در نوسازی شهر تهران برای دیگر شهرهای کشور استفاده شود، موجب نوسازی بیش از پیش بافت های فرسوده در سراسر کشور خواهد شد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان افزود: در این جهت تشکیل ستاد ملی بازآفرینی باعث شده تا مدیران در بخش های مختلف شهری با همکاری یکدیگر، جهش و گامی بزرگ را برای بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده به کار گیرند.