لزوم به حداقل رساندن رشوه در بخش های دولتی و خصوصی

حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران در اتاق بازرگانی گفت: مسایل اقتصادی از مهم ترین مسایل کشور است و همکاری همه دستگاه ها را طلب می کند که مسایل و مشکلات اقتصادی مردم و دولت حل شود.

وی ادامه داد: برخی از این مشکلات به قوه قضاییه باز می گردد من سخنان عزیزان را در این جمع شنیدم برخی از این صحبت ها قابل قبول است و به حوزه کاری من مربوط می شود. این بخش را وعده دادم که تلاش می کنیم مشکلات را برطرف کنیم.

دادستان کل کشور گفت: بخشی دیگر مربوط به قسمت های دیگر می شود. دادستانی کل به عنوان مسئول نظارت بر حقوق عامه معاونت اقتصادی خودمان را مکلف می کنیم این موضوع را دنبال کند و تا آنجایی که در توان ما باشد تلاش می کنیم در عرصه ای که نیازمند همکاری همه قوا است به خصوص بخش دولتی و خصوصی کارها دنبال شود.

وی در پاسخ به این سوال که هم اکنون مهمترین پرونده اقتصادی در دست بررسی چیست، گفت: قطعا پرونده های زیادی وجود دارد و اهمیت آن به میزان مبالغی که مورد اختلاس یا سواستقاده قراز گرفته باز می گردد ما پرونده های اقتصادی متاسفانه داریم.

منتظری گفت: پرونده هایی که مربوط به سو استفاده برخی جریان ها مثل پدیده یا ثامن الحجج است که افراد زیادی را گرفتار کرده اما متاسفانه قوه قضاییه عده و عُده کافی را در اختیار ندارد.

وی افزود: ما متناسب با نیاز امکانات نداریم و امیدواریم در برنامه ششم بخشی از این مشکلات را برطرف کنیم و پاسخگوی مردم باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا رشوه وحود دارد، گفت: قطعا رشوه هست و کسی نمی تواند منکر آن شود اما باید در بخش های دولتی و به ویژه خصوصی این آسیب به حداقل برسد.

دادستان کل کشور گفت: همه جا رشوه وجود دارد منتها با درصد بالا یا پایین، هرجا وجود داشته باشد قوه قضاییه با آن برخورد می کند.