نمی توانیم شهرداری را مجبور کنیم تا هزینه احداث خطوط را صرف خرید واگن کند
محمدمهدی تندگویان نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حالی خط 6 و 7 را تکمیل می‌کند که در خطوط دیگر همچنان با مشکل کمبود واگن روبرو است؛ اظهار داشت: در خصوص بحث حمل‌ونقل ریلی همه موضوعات مانند خرید واگن و غیره تنها به شهرداری تهران مربوط نمی‌شود.
 
وی افزود: نمی‌توانیم در خصوص احداث مترو منتظر بمانیم تا دولت در بحث واگن‌سازی و خرید واگن به شهرداری تهران کمک کند.
 
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، اضافه کرد: اگر چه دولت به شهرداری تهران در خصوص حمل‌ونقل ریلی کمک نمی‌کند اما این نهاد کار توسعه‌ای خطوط را همچنان ادامه می‌دهد. 
 
تندگویان با تأکید بر اینکه واگن‌سازی داخلی قدرت پاسخ‌گویی به نیازها را ندارد، گفت: در این خصوص دچار مشکلات فراوانی هستیم، اما نمی‌توانیم شهرداری تهران را مجبور کنیم که هزینه احداث خطوط را برای خرید واگن صرف کند.
 
وی با بیان اینکه احداث و زیرساخت‌های مترو بسیار مهم است، تأکید کرد: بدون تردید هر سالی که از احداث عقب بمانیم جبران ناپذیر است و حمل و نقل عمومی صدمه می‌خورد.
 
نایب رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دلیل کمبود واگن مترو، شورا نمی‌تواند شهرداری را مجبور کند در بحث احداث و توسعه پیشرفت داشته باشد و در این خصوص تنها به کمک دولت نیازمندیم.